loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سید قاسم یاحسینی

سید قاسم یاحسینی در سال ١٣٤٤ در شیراز متولد شد. دوران کودکی اش را در شهرهای لار (از توابع استان فارس) و برازجان (از توابع استان بوشهر) سپری کرد. از سال ١٣٥٧ تا امروز ساکن بندر بوشهر می باشد. وی یکی از پرکارترین مورخان بوشهری به شمار می رود و از سال ١٣٧٠ تا کنون نزدیک به هفتاد جلد کتاب در زمینه های بوشهر شناسی، تنگستان شناسی، خاطره نویسی و تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی و تاریخ روشنفکری در ایران منتشر کرده است.
یاحسینی از پیشتازان مطالعات در باب تنگستان شناسی در ایران می باشد و چند کتاب و دهها مقاله در این باره منتشر کرده است. از این مورخ بوشهری رساله ها و کتاب های چندی به زبان های انگلیسی و فرانسه ترجمه گردیده است.
 
آثار :
میهمان فشنگهای جنگی/ انتشارات سوره مهر
آخرین شلیک / انتشارات سوره مهر
زیتون سرخ/ انتشارات سوره مهر
مارکس و انگلس و هجوم ارتش بریتانیا به بوشهر و جنوب ایران /انتشارات دیرین
پای پیاده روی آب
یک دریا ستاره
پنهان زیر باران
 
 
 
 
 
 
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    دوشنبه 13 آبان 1387
  • شناسه
    2133
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سیدمرتضی ابوترابزاده

باسلام وادب. ضمن تشکروقدردانی ازانتشارکتاب (زیتون سرخ )خاطرات اولین بانوی هسته ایی ایران که بحق جزء مفاخرونمادایرانی اصیل ومسلمانی باغیرت بشمارمیروند.
لذا علاقه حقیربه نوشته وویراستاری سلیس وروان کتاب مورداشاره موجب شده که برای قدردانی ازاین بانوی بزرگوارمیهن پرست که خودراوقف فرزندان این سرزمین نموده ان ، موقعیت تماس یامکاتبه الکترونیکی داشته باشم . ضمن سپاس وقدردانی ازبرادرارجمند یاحسینی مرحمت نمائیدیاری نموده وفقط بعنوان یه شهروندایرانی بپاس گذشته ایی پررنج ودردتوام باامید ، ازایشان قدردانی نمایم .
بااحترام
سیدمرتضی ابوترابزاده
مشهدمقدس

12 بهمن 1396

اخبار مرتبط