loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محمد اخگری

معاون سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در معاونت برون مرزی صدا و سیما

محمد اخگری (زاده ۱۳۵۱ در گلپایگان) ، پژوهشگر، مترجم و نویسنده است که با حکم دکتر محمد سرافراز ریاست سازمان صدا و سیما در ۲۱ آبان ۱۳۹۳، معاون سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در معاونت برون مرزی صدا و سیما ایران و ریاست شبکه تلویزیونی پرس تی وی شد.او دارای مدرک دکترای عرفان اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است و به زبان های آلمانی، انگلیسی و عربی مسلط است.
سال ۱۳۵۱ در خانواده ای مذهبی در دستجرده (گلپایگان) بدنیا آمد. تحصیلات خود را تا پایان دبیرستان در گلپایگان گذراند. سال ۱۳۷۴ فارغ التحصیل کارشناسی رشته زبان و ادبیات آلمانی از دانشگاه شهید بهشتی شد و مدرک ارشد ادبیات فارسی و دکترای عرفان اسلامی را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران دریافت نمود. او را بیشتر با تالیفات و ترجمه هایش می شناسند. اخگری پژوهشگر ادبیات آلمانی، ادبیات فارسی، عرفان اسلامی و رسانه است. ایشان چندین اثر در مورد شاعر معروف آلمانی زبان یوهان ولفگانگ فون گوته و ارتباط گوته و اسلام به صورت کتاب و مقاله داشته و تلاش زیادی جهت بهتر شناخته شدن گوته داشته است . سال ۱۳۷۳ وارد صداوسیما شد. ابتدا در حوزه نظر سنجی، خبرنگاری، ویراستاری و مدتی نیز مسئولیت اداره ارتباط با مطبوعات در اداره کل روابط عمومی صدا و سیما را بر عهده داشت. بعدها به عنوان مترجم و دبیر خبر رادیو آلمانی وارد معاونت برون مرزی شد. ایشان بغیر از کار پژوهشی، مسئولیت هایی از جمله مدیر رادیو آلمانی، مدیر آموزش معاونت برون مرزی صدا و سیما ایران و مدیرکل رادیوهای اروپا و آمریکا را بر عهده داشته. از جمله اقدامات ایشان در آن زمان می توان به ارائه طرح نرم افزار راهی به سوی نور، ترجمه و تفسیر قرآن به زبان های خارجی، راه اندازی رادیوهای اینترنتی اسلام و فرهنگ، افزایش ساعات پخش رادیوهای انگلیسی و اسپانیایی برون مرزی و راه اندازی تحریریه برخط و ارائه مقالات متعدد در زمینه رسانه های نو و تلاش در جهت تحقق رسانه های نو و رادیو تعاملی نام برد. اخگری هم اکنون عضو هیت علمی و رییس اسبق دانشکده تولید دانشگاه صدا و سیما است . از فعالیت های ایشان در دانشگاه صدا و سیما، راه اندازی شبکه رادیوی و تلویزیونی دانشگاه و سایت مطالعات رادیو و تلویزیون است. ایشان همچنین عنوان پژوهشگر برتر کشوری در جشنواره پژوهش سال ۱۳۸۹ بخش سازمان ها را بدست آورده اند.سابقه و شخصیت علمی اخگری باعث شده انتظار بیشتری از ایشان در مدیریت دستگاه دیپلماسی رسانه ای برود.

کتابها
آثار چاپ شده داخلی:

حدیث سرو و گل و لاله (قند فارسی از لاهور تا داکا). سال ۱۳۹۳، نویسنده.
کتاب شنیداری. سال ۱۳۹۳، نویسنده.
ژورنالیسم رادیویی، نوشته والتر فن لاروش و اکل بوخهلتس. سال ۱۳۸۷، ترجمه از زبان آلمانی.
نویسندگی برای شنیدن، نوشته اشتفان واختل. سال ۱۳۸۶، ترجمه از زبان آلمانی.
حدیث نامکرر عشق، سفرنامه تازه مسلمانی اروپایی به مکه، نوشته آنه ماری شیمل. سال ۱۳۸۶، ترجمه از زبان آلمانی.
نغمه محمد، نگاهی به تاثیرپذیری گوته از شخصیت پیامبر اسلام. سال ۱۳۸۵، نویسنده و پژوهشگر.
ادبیات فولکلور ایران، نوشته ییری سیپک. سال ۱۳۸۴، ترجمه از زبان آلمانی.
ماه برج عصمت، ترکیب بندی در کرامت قم و حضرت معصومه، شعر هدایت رفیعی. سال ۱۳۸۲، به اهتمام و گردآوری.
آثار چاپ شده خارجی:

تفسیر سوره حمد امام خمینی(ره)به زبان آلمانی. هامبورگ سال ۲۰۱۱، ترجمه به زبان آلمانی.
سرالصلوه حضرت امام خمینی(ره)به زبان آلمانی. هامبورگ سال ۲۰۱۱، ترجمه به زبان آلمانی
  • زادروز
    1351
  • محل تولد
    گلپایگان
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    سه‌شنبه 10 دی 1387
  • شناسه
    2158
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی