loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محمد مومن قمی

آیت الله محمد مؤمن، در 22 دی ماه سال 1316 در قم متولد شد. تحصیلات مقدماتی را در قم و ابتدا در مکتب خانه و سپس در "مدرسه جامع تعلیمات دینی" با موفقیت گذراند و همزمان به تحصیل در حوزه علاقمند شد. وی با بهره گیری از اساتید برجسته از جمله امام خمینی(ره)، آیت الله طباطبایی، آیت الله مشکینی و سایر اساتید به درجه اجتهاد دست یافت. آیت الله مؤمن قبل از پیروزی انقلاب، با پیروی از حضرت امام(ره) و عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مبارزات مردمی نقش داشت و این فعالیتهای مبارزاتی به تبعید وی و 24 تن از اعضای جامعه مدرسین انجامید.

بعد از پیروزی انقلاب آیت الله مؤمن علاوه بر اهتمام به موضوعات علمی و تدریس و مباحثه، در مسئولیت های مختلف انجام وظیفه کرد. عضویت در مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای عالی قضایی، عضویت در شورای عالی سیاست گذاری و ریاست حوزه علمیه قم، عضویت در هیئت امنای دانشگاه قم و ریاست دادگاه عالی قم در کارنامه کاری وی دیده می شود. عضویت در شورای نگهبان از ابتدای تأسیس، از مهمترین فعالیت های کارنامه کاری آیت الله مؤمن محسوب می شود.
آثار و تالیفات:
تقریرات درس های "اصول"، "مکاسب محرمه" و "بیع" حضرت امام خمینی(ره) با حواشی امام خمینی(ره)
تقریرات درس مرحوم "آیت الله محقق داماد" در مبحث صوم و صلات
یک دوره کامل اصول فقه استدلالی با نام "تسدید الاصول"
ده رساله فقهی در موضوعات و مسائل مستحدثه با نام "کلمات سدیده"
ولایت امام و پیامبر(ص) بر امر قانون گذاری کلی
ولایت امام و پیامبر(ص) بر جامعه اسلامی
حاشیه بر "اسفار" و "شواهد الربوبیّه"
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    سه‌شنبه 30 دی 1393
  • شناسه
    22189
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط