loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زهره یزدان پناه قره تپه

عضو شوراهای تخصصی نشر کتاب

یزدان پناه متولد 1342 در تهران است. وی کارشناس تاریخ و کارشناس ارشد تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی، نویسنده، منتقد و پژوهشگر است.
از جمله سوابق کاری اوست: بیش از دو دهه فعالیت در آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه و کارشناسی در مراکز مختلف علمی پژوهشی، فرهنگی ادبی، سینمایی و مطبوعات. عضو انجمن قلم ایران، دبیر فرهنگی و دبیر تحریریه مجله سروش نوجوان، مدرس دوره های مختلف ادبیات داستانی و مدیریت جلسات نقد در این زمینه، داور دوره های مختلف مسابقات و جشنواره های ادبیات داستانی در سطح کشور، عضو شورای هنری ادبی دفتر امور زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، عضو شورای تخصصی و کارشناسی نشر کتاب بنیاد شهید و امور ایثارگران و سردبیر فصلنامه اصحاب قلم است. یزدان پناه دارای چندین عنوان مقاله و کتاب در زمینه ادبیات داستانی، نقد و پژوهش ادبی است.

از جمله آثار اوست: مجموعه داستان"ستاره های سربی"، پژوهش و تألیف کتاب "زنان عاشورایی" و پژوهش پنج کتاب درباره زندگینامه شهدا که توسط نویسندگان مختلف بازآفرینی و چاپ شد. همینطور کتاب "گلی در آئینه" که زندگینامه شهید ابوالفتحی را در آن به تصویر کشیده است. و نیز، داستان ها، نقدها،رمان ها و مطالب مختلف دیگری که در مطبوعات و نشریات به چاپ رسیده و چند نمونه کار که در دست تألیف دارد.
  • زادروز
    1342
  • محل تولد
    تهران
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    سه‌شنبه 13 اسفند 1387
  • شناسه
    2607
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط