loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عبدالکریم هاشمی نژاد

شهید حجه الاسلام سید عبدالکریم هاشمی نژاد فرزند سید حسن در سال 1311ه.ش در بهشهر در خانواده مستضعف ولی متدین به دنیا آمد. پس از آنکه دوران دبستان را با موففقیت به پایان رسانید جهت فراگیری علوم دینی به حوزه علمیه قریه کوهستان که درآن زمان توسط حضرت آیت الله شیخ محمد کوهستانی اداره می شدرفت . پس از چندسال تحصیل در این حوزه بنا بر توصیه استادش روانه قم شد و مدت 14 سال از محضر علما و مراجع بزرگی چون حضرت امام خمینی و آیت الله العظمی بروجردی و آیت الله شیخ علی کاشانی و... استفاده نمود. شهید هاشمی نژاد در عین حال که سخنران و خطیبی ماهر و شجاع بود نویسنده ای بسیار توانا بود. وی در سال 1337 در سن 26 سالگی اولین اثر قلمی خود را که دکتر و پیر نام داشت پدید آورد . علاوه بر این کتب دیگری نیز به رشته تالیف در آورد که مهمترین آنها عبارتند از: درسی که حسین (ع)به انسانها آموخت - پاسخ به مشکلات جوانان – اصول پنجگانه اعتقادی – مشکلات مذهبی روز – غروب آفتاب در اندولس – ضرورت تشکیلات – تقریرات اصول آیت الله شیخ علی کاشانی – مسائل عصر ما – قرآن و دیگر کتابهای آسمانی – راه سوم بین کمونیزم و سرمایه داری – ولایت فقیه – زهرا و مکتب مقاومت و ... که هر کدام در جای خود کم نظیر و از جامعیت و کیفیت بسیار خوبی برخودار می باشد.
 
شهید دکتر هاشمی نژاد در انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی از سوی مردم شهید پرور استان مازندران به عنوان نماینده انتخاب و وارد مجلس شد. پس از اتمام مجلس خبرگان به مشهد رفت و بعنوان دبیر کل حزب جمهوری اسلامی در خراسان تمامی توان خویش را به مبارزه علیه توطئه های دشمنان اسلام و قرآن به کار گرفت . سر انجام پس از سالها جهاد و مبارزه و تحمل رنجها و مشقتهای فراوان در روز شهادت حضرت امام جواد(ع) پس از پایان یک کلاس در مکان حزب جمهوری اسلامی مشهد بر اثر انفجار نارنجک توسط منافقین در 7 مهر ماه سال 1360به درجه رفیع شهادت رسید. روحش شاد و راهش پررهرو باد.
 

 
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    پنجشنبه 3 اردیبهشت 1388
  • شناسه
    3165
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط