loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محمد الهی خراسانی

مدیریت بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی

علی اکبر الهی خراسانی در حال حاضر علاوه بر مدیریت بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، مدیر گروه فقه و اصول بنیاد، عضو هیأت امنا و شورای آموزشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، عضو هیأت تحریریه و هیأت مدیره مجله مشکوة، عضو شورای فرهنگ عمومی استان و در عین حال مدرّس حوزه و دانشگاه می باشد.

فعالیتهای آموزشی:

حجت الاسلام الهی خراسانی از سال 1364 به مدت هفت سال دروس علوم قرآنی، فقه و اصول، آیات الاحکام و تفسیر تخصصی را در دانشکدۀ الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مشهد تدریس کرده است. همچنین سالها به تدریس علوم قرآنی و تفسیر برای طلاّب خارجی دانشگاه علوم اسلامی رضوی اشتغال داشته است.

تأسیس و مدیریت مراکز: ایشان در سال 1342 نخستین صندوق قرض الحسنۀ ایران را در حوزۀ علمیه مشهد و پس از آن کتابخانۀ مجهز رضوی و فروشگاه تعاونی طلاّب را تأسیس کرد.

در سال 1363 در پی ریزی و راه اندازی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی با مسؤولان آستان قدس و اساتید حوزه و دانشگاه مشهد، همفکری و همکاری داشت و از بدو تأسیس این بنیاد، به عنوان عضو هیأت مدیره و مدیر عامل آن منصوب شد.

جوائز و نشانها: کتاب "منتهی المطلب فی تحقیق المذهب"علی اکبر الهی خراسانی ، در دوره یازدهم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد.

همچنین وی مصحح کتاب «سفینةالبحار و مدینةالحکم والآثار» است که در دوره پانزدهم به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی انتخاب شد.
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    پنجشنبه 3 اردیبهشت 1388
  • شناسه
    3218
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی