loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مارتین لینگز (ابوبکر سراج الدین)

مارتین لینگز برجسته ترین سنت گرای انگلیسی و نویسنده، ویراستار، مترجم، استاد دانشگاه ، عربی شناس و شاعری بزرگ بوده است که آثارش تماما بر رابطه ی میان خدا و آموزه های دینی، متون مقدس و ادبیات و هنر متمرکز است.
لینگز از طریق "رنه گنون" با فریتیوف شوان آشنا شد و از طریق وی به آیین اسلام مشرف شد و نام ابوبکر سراج الدین را برای خود انتخاب کرد. وی پس از آن سراسر 67 سال مابقی عمر خود را در کنار اندیشمندانی چون تیتوس بورکهارت و سید حسین نصر گذراند.
اما در میان تمام کتاب های لینگز یک کتاب است که به اعتقاد همه به عنوان شاهکار او شناخته شده، و آن کتابی جز "محمد(ص) بر پایه کهن ترین منابع" نیست. این کتاب، که هم ذوقی، هنری و زیباست و هم مستند، مستدل و فنی، تاکنون به زبان های فرانسه، ایتالیایی، اسپانیایی، ترکی، آلمانی، مالی، عربی، اردو، سوئدی و چند زبان دیگر ترجمه شده و در سال های 1983 و 1990 در پاکستان و در مصر برنده ارزنده ترین جوایز شد.
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    پنجشنبه 2 مهر 1394
  • شناسه
    33315
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی