loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محمدجواد حاج علی اکبری

حجة السلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در تیرماه 1343 در خانوادهای اصیل و مذهبی در شهرستان دماوند متولد شد. ایشان پس از تحصیلات مقدماتی، موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته فقه و حقوق اسلامی با رتبه عالی گشت. وی ضمن آشنایی با زبان عربی و انگلیسی به ادامه تحصیل در سطح عالی و خارج فقه و اصول پرداخت. در این مسیر از محضر بزرگانی همچون رهبر معظم انقلاب، حضرت آیةالله العظمی بهجت و آیةالله جوادی آملی بهره ها برده است.
حجةالاسلام والمسلمین حاج علی اکبری از دوران نوجوانی در کنار تحصیل با جریان انقلاب اسلامی همراه شد و در این راستا به فعالیتهای مختلفی پرداخت. مبارزه با جریانات منحرف فکری در دبیرستانها از طریق تبیین و ترویج اندیشههای ناب اسلامی در اوایل پیروزی انقلاب، حضور فعال و مؤثر در جبهه های نور علیه ظلمت به عنوان روحانی رزمی ـ تبلیغی در لشکرهای 27 محمد رسول الله (صلی اله علِیه و اله) و صاحب الزمان(عجل اله تعالی فرجه الشریف) امامت جمعه شهرستان دماوند در اوان جوانی و چند نوبت برگزیده شدن به عنوان امام جمعه نمونه کشور، عضویت در شورای سیاست گذاری ائمـه جمعه کشور ریاست حوزه علمیه امام صادق (ع) و ... بخشی از فعالیت های علمی فرهنگی ایشان را تشکیل میدهند.
وی از سال 1379 تا کنون با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ایشان در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان منصوب و در این مقطع نیز منشا تحولات بی سابقه و عمیقی در فضای تعلیم و تربیت بوده است.
آقای حاج علی اکبری علیرغم مصدومیت شیمیایی که یادگار دوران عشق و حماسه است با نشاط و پرشور در کلیه فعالیت ها و امور مربوط به نوجوانان و جوانان کشور حضور فعال داشته است.
22 اثر صوتی ( کلیدهای خوشبختی و سیاحت جمال ) ، تالیف 6 کتاب در موضوعات مورد نیاز نوجوانان و جوانان از جمله کتاب مطلع عشق – حاوی توصیه های رهبر معظم انقلاب به زوج های جوان – سفر به کلیه استانها وبسیاری ازشهرستانها در طول هشت سال گذشته برای دیدار و گفتگوی صمیمانه با جوانان و نوجوانان ، راه اندازی صندوق همراز به عنوان پل ارتباط مستقیم دانش آموزان با نماینده مقام معظم رهبری، نمونه هایی از این حضور مؤثرند.
در کنار این مسئولیت، عضویت در هیئت امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین و هیئت امنای بنیاد نهج البلاغه نشان از جامعیت ایشان در ابعاد، علمی فرهنگی و سیاسی دارد.
حجة الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری قریب به 6 سال در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، ارتباط مؤثری با اساتید و دانشجویان داشته است.
قریب به دو دهه مهمترین دغدغه و مشغولیت وی کار با جوانان و نوجوانان بوده است همین مسئله از ایشان کارشناسی واقع بین و مربی دلسوز و آشنا به پیچیدگی و ظرافت های شخصیتی جوانان ساخته است.
  • زادروز
    تیرماه 1343
  • محل تولد
    دماوند
  • نام کامل
    حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1388
  • شناسه
    3367
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی