loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

السدیر مک اینتایر

السدیر چالمرز مک اینتایر فیلسوف نو-ارسطویی معاصر است که او را در زمرهٔ اجتماع گرایان قرار می دهند. اهمیت او به دلیل مساهمت اش در فلسفهٔ اخلاق و فلسفهٔ سیاسی است. کتاب درپی فضیلت او بیش از ۱۷۰ بار در جهان انگلیسی زبان تجدید چاپ شده است.

او در ۱۲ ژانویهٔ ۱۹۲۹ در گلاسکو اسکاتلند زاده شد و تحصیلاتش را در انگلستان گذراند. لیسانس خود را در دانشگاه کویین مری لندن گذراند و فوق لیسانس خود را از دانشگاه منچستر گرفت. مک اینتایر از ۱۹۵۱ کار تدریس را از دانشگاه منچیتر آغاز کرد و در دانشگاه های آکسفورد، پرینستون، براندی، بوستون، دوک، و همچنین نتردام تدریس داشته است. او مدتی نیز ریاست بخش شرقی انجمن فلسفی آمریکا را به عهده داشت.
کتاب شناسی

از جمله ی مهمترین آثار وی که به زبان فارسی ترمه شده است می توان به موارد زیر اشاره داشت:

۱۹۶۶ - تاریخچهٔ مختصر اخلاق، نیویورک، انتشارات مک میلان، ویراست دوم: ۱۹۹۸. (این کتاب را انشاءالله رحمتی به فارسی ترجمه کرده و در ۱۳۷۹ توسط انتشارات حکمت تحت عنوان «تاریخچهٔ فلسفهٔ اخلاق» چاپ شده است)

۱۹۷۰ - هربرت مارکوزه: شرح و بحث، نیویورک، انتشارات وایکینگ. (این کتاب را حمید عنایت به فارسی ترجمه کرده و توسط نشر خوارزمی چاپ شده است)

۱۹۸۱ - درپی فضیلت، انتشارات دانشگاه نتردام، ویراست سوم: ۲۰۰۷. (توسط محمدعلی شمالی و حمید شهریاری به فارسی ترجمه شده و در سال ۱۳۹۰
توسط سمت چاپ شده است)

۱۹۹۰ - سه روایت متعارض از تحقیق اخلاقی، درس گفتارهای گلیفورد، انتشارات دانشگاه نتردام. (این کتاب تحت عنوان سه تقریر رقیب در پژوهش اخلاقی توسط حمید شهریاری به فارسی ترجمه شده است)
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    پنجشنبه 9 مهر 1394
  • شناسه
    33735
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی