loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حسین معززی نیا

سردبیر مجله همشهری ۲۴

حسین معززی نیا، از منتقدان جدی و صاحب فکر سینما و داماد شهید سید مرتضی آوینی است. این منتقد و مدرس سینما، سینمایی نویس مؤلف، و مستندساز صاحب سبک، به سال 1352 در تهران متولد شده و فعالیت جدی مطبوعاتی اش را به عنوان نویسنده، خبرنگار و گزارشگر در ماهنامه سوره، به سردبیری سیدمرتضی آوینی آغاز کرده است. همکاری در مقام دبیر سرویس سینمایی با مجلات سروش، نقد سینما، مشرق و مهر را در کارنامه دارد و کتاب های «درباره ابراهیم حاتمی کیا»، «فیلمفارسی چیست»، و «سینما و افق های آینده»، مجموعه های مستند تلویزیونی «سینمای دینی»، «سنگ کاغذ قیچی»، «روایت راوی» و «عالم هیچکاک»، و فیلم های مستند «سفر سبز»، «روایتی نو»، و «عروسی ایرانی، فیلمسازی ایرانی» از دیگر آثار اوست.

معززی نیا، پس از سال های تدریس تاریخ سینما و تحلیل فیلم در مراکز مختلف آموزشی، و عضویت در هیئت های داوری چندین و چند جشنواره سینمایی، از زمستان 88، مجله موفق سینمایی 24 را سردبیری می کند.
  • زادروز
    1352
  • محل تولد
    تهران
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 27 اردیبهشت 1388
  • شناسه
    3549
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی