loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رضا امراللهی

عضو هیئت تحریریه نشریه علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

رضا امر اللهی در ۱۳۲۵ در یزد متولد شد. امراللهی تحصیلات دوره ابتدایی را در دبستان شیخ عطار و دوره متوسطه را در دبیرستان خوارزمی سپری کرد. پس از گذراندن کارشناسی فیزیک در دانشگاه ملی (شهید بهشتی) (۱۳۵۰-۱۳۴۷) کارشناسی ارشد مهندسی برق هسته ای از دانشگاه لامار آمریکا (۱۳۵۵-۱۳۵۲)، گذراندن دورة مهندسی هسته ای در مرکز تحقیقات هسته ای مول در بلژیک (۱۳۵۷-۱۳۵۶)، دکتری فیزیک پلاسما در دانشگاه پاریس ۴ در فرانسه (۱۳۷۳-۱۳۷۰) رادر همان زمانی که مسئولیت سازمان انرژی اتمی را به عهده داشت، دریافت نمود.
امر اللهی درسالهای ۱۳۵۵-۱۳۵۳ در دانشگاه لامار آمریکا، درسالهای ۱۳۵۷-۱۳۵۶ در مرکز تحقیقات هسته ای مول در بلژیک و بین سالهای ۱۳۷۳ -۱۳۷۰ در دانشگاه پاریس مشغول به تحصیل بوده است. وی از سال ۱۳۵۹ نیز مسئولیت های متعددی را درسازمان انرژی اتمی ایران و نیز تدریس دردانشگاه های صنعتی امیر کبیر و خواجه نصیر الدین طوسی رابرعهده داشته است.
امر اللهی در خارج از کشور، با کمک دکتر مصطفی چمران به فعالیت های مذهبی و سیاسی علیه حکومت پهلوی مشغول بوده است.
بسیاری از فارغ التحصیلان رشتة فیزیک و مهندسی هسته ای دانشگاه صنعتی امیرکبیر (بین سالهای ۱۳۹۲-۱۳۶۴) و دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از ۱۳۷۶ تا کنون، شاگردان رضا امراللهی به شمار می روند.
امر اللهی علاوه بر ارائه بیش از صد مقاله علمی به دو زبان فارسی و انگلیسی و نیز ارائه چندین گزارش پژوهشی، هفت کتاب علمی ـ پژوهشی درزمینه های تخصصی خود منتشر و ترجمه کرده است.
  • زادروز
    1325
  • محل تولد
    یزد
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    چهارشنبه 25 شهریور 1388
  • شناسه
    4339
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی