loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محمود اکبرزاده

نویسنده داستان و سردبیر

اکبرزاده نویسنده داستان و سردبیر "قلمرو داستان" است. وی دارای تالیفاتی داستانی و بیشتر با مضمون ادب پایداری می باشد. از جمله آثار وی به موارد زیر می توان اشاره کرد: داستان "پرواز بر فراز ویودینا"، رمان "برخورد آخر"، داستان" درامتداد سپیده"، و زندگینامه ای داستانی دکتر حسابی با نام "مرد نخستین".

درون مایه رمان "برخورد آخر" اسارت است که زندگی و روحیات دو شخصیت حاضر در آن را کنکاش می کند. اکبرزاده داستان "پرواز بر فراز ویوودینا" را در سال 1357 منتشر می کند. داستان در جبهه های جنگ ایران و بوسنی وهرزگوین اتفاق می افتد و قهرمان های آن دو رزمنده به نام های سردار و زمان از اهالی خرمشهر هستند. دراین داستان، تشابه رویدادهای جنگ ایران وعراق با جنگ در سارایوو نشان داده شده است.1
داستان "درامتداد سپیده" اثر دیگری از اکبرزاده می باشد که درسال 1373 منتشر شد. این داستان ابتدا به صورت پاورقی در مجله اطلاعات هفتگی تحت عنوان "درپناه شب" منتشر شد و بعد تبدیل به کتاب گردید."درپناه شب" داستان شیرزاد است که پس ازسال ها اسارت به وطن بازمی گردد و به معتاد شدن برادرش اردشیر پی می برد. برادرش درباند فروش مواد مخدر گرفتار شده است و ریاست آن را فردی به نام پرویز به عهده دارد. شیرزاد با پرویز در می افتد و سرانجام پرویز توسط نیروی انتظامی کشته می شود و باند قاچاق او نیز متلاشی می گردد.

کتاب"مرد نخستین" به بیان زندگی پروفسور حسابی از زمان تولد ایشان در چهارم اسفند 1281 شمسی تا اسفند ماه در سال 1345 شمسی ، آنگاه که حسابی در تبعیدگاه خود درگذشت، به پایان می رسد. این کتاب 64 سال فراز و نشیب زندگی علمی، سیاسی و فرهنگی پروفسور را در قالبی داستانی برای خواننده ترسیم کرده است. این کتاب دو بار از دو نگاه بازبینی شده است؛ یک بار از نگاه فرزند پروفسور حسابی و بار دیگر از نگاه یک قصه نویس
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    شنبه 11 مهر 1388
  • شناسه
    4569
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سعید میرغلامی

باتقدیم احترام.
مدتها پیش داستان کوتاهی خواندم در مجله اطلاعات هفتگی با نام فقط در 10 دقیقه به قلم استاد نویسنده : آقای محمود اکبرزاده.
بسیار شیفته آ ن اثر کوتاه شدم و اکنون که امکان نزدیکی و دوستی با کارگردان فاخر در عالم فیلمسازی دارم و ضمنا تهیه کنندگی آثار کوتاه جشنواره ای جهان شمول در برنامه جدی فعالیتهایم است.
بسیار مشتاقم آن داستان را دوباره بازخوانی کنم و امکان صدور فیلمنامه با اقتباس از داستان را از لحاظ کیفی بسنجم.
بالطبع درصورت انطباق متن با فن تولید یک اثر فاخر ، تمایل دارم افتخار ساخت آن اثر را برعهده گرفته ، به تولید برسانم.
داستان عمقی تصاعدی داشت.چگونه میتوانم به آن اثر دسترسی یابم؟
بیصبرانه در انتظار پاسخ سوالم هستم.
سینما پرند وش

3 خرداد 1395

اخبار مرتبط