loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علیرضا رحیمی بروجردی

اقتصاد

دکتر علیرضا رحیمی بروجردی، متولد سال ۱۳۳۵ هجری شمسی در تهران، استاد تمام دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است.
او دوره تحصیلات دانشگاهی خود را در آمریکا سپری کرده است. لیسانس اقتصاد و فوق لیسانس اقتصاد سیاسی خود را در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا-ساکرامنتو به ترتیب در سال های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۲ و دکترای اقتصاد بین الملل خود را در دانشگاه ایالتی کانزاس در سال ۱۹۸۸ میلادی به پایان برده است.

رحیمی بروجردی سابقه ریاست پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سردبیری فصلنامه «تازه های اقتصاد» متعلق به این پژوهشکده را در دهه ۱۳۷۰ هجری شمسی در کارنامه خود دارد. همچنین حدود پنج سال مشاور رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اواخر دهه ۱۳۷۰ هجری شمسی نیز بوده است. پیش از آن نیز حدود چهار سال در اوایل دهه ۱۳۷۰ هجری شمسی، یکی از مشاوران وزارت امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران بوده است. وی تاکنون کتاب های متعددی در حوزه های آکادمیک و غیرآکادمیک تالیف کرده است.

از جمله کتاب های آکادمیک او که برنده کتاب سال دانشگاهی نیز شده، کتاب «جهانی سازی» چاپ انتشارات دانشگاه تهران است.
از دیگر کتاب های آکادمیک او می توان به «اقتصاد اخلاقی»، «اقتصاد بین الملل»، «خصوصی سازی»، «آزادسازی اقتصادی»، «همگرایی اقتصادی»، «سیاست های کلان اقتصادی و اصلاحات ساختاری»، «سیر تفکر عصر جدید در اروپا» اشاره کرد.
همچنین کتاب های «راز بهتر زیستن» در زمینه روانشناسی و «کرشمه ساقی و می ناب» و «مژده وصل» نیز در زمینه شعر به قلم او منتشر شده اند.
  • زادروز
    1335
  • محل تولد
    تهران
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 15 اسفند 1395
  • شناسه
    51750
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی