loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رجبعلی (احمد) زمانی

حجت الاسلام و المسلمین رجبعلی (احمد) زمانی در سال ۱۳۴۸ پس از شرکت و قبولی در امتحانات عمومی حوزه علمیه مشهد که تحت سرپرستی مرحوم آیت الله العظمی میلانی برگزار میگردید، در مدرسه معظم له مشغول به تحصیل شد و سطوح اولیه حوزه را به مدت پنج سال در محضر اساتیدی همچون حجج اسلام نجفی، اسلامی، نقیبی، بنی هاشم (ره) و اختری گذراند.

سپس دروس سطح عالی حوزه همچون مکاسب و رسائل را در خدمت اساتید گرانقدر حجج اسلام آهنیان، محسنی، محقق و آیت الله رضازاده و فلسفی (ره) تلمذ کرده و پس از آن در سال ۱۳۵۴ عازم قم گردید تا از محضر اساتید حوزه علمیه قم استفاده کند.

در قم رسائل و مکاسب را در نزد آیت الله سید ابوالفضل موسوی تبریزی و آیت الله پایانی ادامه داده و کفایه و بخش پایانی مکاسب را خدمت مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی و آیت الله ستوده شاگردی نمود.

همچنین در این سالها دروس فلسفه و کلام (اسفار – منظومه) و تفسیر را در نزد آقایان: آیت الله جوادی آملی، حسن زاده آملی، مشکینی و انصاری فرا گرفت و در درس رجال آیت الله شبیری زنجانی نیز شرکت می نمود.

ایشان از حدود سال ۱۳۵۶ دروس خارج فقه و اصول را در محضر آیات عظام: فاضل لنکرانی، شیخ جواد تبریزی، منتظری و وحید خراسانی آغاز و سالها در خدمت آن اساتید بزرگوار شاگردی نمود.

در این مدت ایشان در کنار آموختن، آموزش را فراموش نکرد و در مدرسه دارالشفاء، فیضیه و حجتیه به تدریس معالم الاصول، مختصر المعانی، اصول مظفر و ادبیات عرب پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی در بین سالهای ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۹ برای نشر فرهنگ اسلامی به کشور سوریه سفر کرد و در حوزه علمیه زینبیه به تدریس رسائل، مکاسب و بدایة الحکمة به زبان عربی برای طلابی از کشورهای عراق، بحرین، لبنان، مصر، پاکستان، افغانستان و نیجریه همّت نمود.

ایشان در عرصه فرهنگی، ده ها مقاله و کتابهای زیر را به رشته تحریر درآورده و به جامعه اسلامی تقدیم کرده است که برای دیدن مشخصات کامل میتوانید به بخش کتابها و مقالات مراجعه نمایید:
۱- حقایق پس از مرگ
۲- اندیشه انتظار (شناخت امام عصر (عج) و چگونگی حکومت جهانی صالحان)
۳- حقایق پنهان (زندگانی سیاسی امام حسن مجتبی علیه السلام)
۴- گهرهای حسنی (چهل حدیث از امام حسن مجتبی علیه السلام)
۵- اعجاز بیان (ترجمه و شرح دو خطبه بدون الف و بدون نقطه حضرت علی علیه السلام)
۶- سرزمین خاطره ها (سفرنامه کربلا)
۷- النظام العسکری فی الاسلام (عربی)
۸- نظام دفاعی اسلام (تألیف جمعی)

تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی اراک، دانشگاه علوم پزشکی، پیراپزشکی و دانشگاه مالک اشتر و همچنین عضویت در هیئت تحریریه مجلات میقات حج (وابسته به سازمان حج و زیارت) و فرهنگ کوثر (وابسته به معاونت فرهنگی حرم کریمه اهل بیت فاطمه معصومه سلام الله علیها) از دیگر فعالیتهای ایشان است.
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    شنبه 22 خرداد 1389
  • شناسه
    6522
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی