loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حسن یوسفیان

اینجانب حسن یوسفیان در سال 1361 شمسی در مهدی شهر (سمنان) تحصیل علوم دینی را آغاز کردم و پس از دو سال به قم آمدم. در دوران جنگ تحمیلی، چند سالی تقریبا ترک تحصیل کرده بودم، امّا پس از پایان یافتن جنگ، پیشرفت تحصیلی رضایت بخشی داشتم و در امتحانات سراسری حوزه در سال 1375 شمسی در «پایه دهم» نفر اول شدم.
در سال 1373 شمسی در «مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی» پذیرفته شدم و دوره کارشناسی را در سال 1376 و دوره کارشناسی ارشد دین شناسی (کلام) را در سال 1381 به پایان رساندم.از سال 1382 تحصیل در مقطع دکتری در رشته کلام را در دانشکده تربیت مدرس دانشگاه قم آغاز کردم و در سال 1388 از پایان نامه دکتری خود با عنوان «بررسی نظریه حقیقت دوگانه از دیدگاه ابن رشد و ابن رشدیان» دفاع نمودم.
کار تألیف و پژوهش را در سال 1375 با نگارش کتاب «پژوهشی در عصمت معصومان» آغاز کردم. و این اثر اول، پس از چاپ در سال 1378 به عنوان کتاب سال حوزه و نیز کتاب سال دانشجویی کشور برگزیده شد. تألیفات دیگر حقیر نیز به لطف خداوند با توفیقاتی همراه بوده؛ چنان که کتاب «عقل و وحی» به عنوان پژوهش برگزیده کنگره دین پژوهان کشور در سال 81 و نیز کتاب سال حوزه در سال 84 انتخاب شده است. پژوهش «باورهای دینی و چالش های نو» نیز در سال 83، اثر برگزیدۀ کنگرۀ دین پژوهان شده است.
هم اکنون این جانب به عنوان عضو هیأت علمی، به کار تألیف و تدریس در مؤسسه امام خمینی اشتغال دارم.
  • زادروز
    1347
  • محل تولد
    تهران
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    چهارشنبه 6 مرداد 1389
  • شناسه
    7150
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط