loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هاوارد زین

هوارد زین (به انگلیسی: Howard Zinn) (زادهٔ ۲۴ اوت ۱۹۲۲ در نیویورک - ۲۷ ژانویه ۲۰۱۰ در سنتا مونیکا) تاریخ نگار، دانشمند سیاسی، منتقد اجتماعی، فعال ضد جنگ و نمایش نامه نویس آمریکایی بود. او بیش از ۲۰ عنوان کتاب در طول عمر خود نوشت که کتاب «تاریخ مردمی ایالات متحده» معروفترین و پرفروشترین آنها است.

فلسفهٔ زین مخلوطی است از مارکسیسم، آنارشیسم، سوسیالیسم و سوسیال دموکراسی. او از دههٔ ۱۹۶۰ به این طرف در جنبش های حقوق مدنی و ضد جنگ در آمریکا فعال بوده است.

معروفترین اثر وی کتاب «تاریخ مردمی ایالات متحده» است که در سال ۱۹۸۰ بچاپ رسید. این اثر بر خلاف دیدگاه ها و روش های متداول در بازگویی تاریخ آمریکا که تاکید بر تشریح وقایع از دیدگاه اشخاص قدرتمند و مطرح زمان دارند، نوشته شده است. او وقایع تاریخی را از دیدگاه مردم عادی و افرادی که برای بدست آوردن آزادی٬ حقوق مدنی و بهبود شرایط اقتصادی خود تلاش می کردند مانند مهاجران فقیر اروپایی، برده های آفریقایی، کارگران، و زنان بازگو می کند. این کتاب دارای سهم بسزایی در بازنگری و تغییر برداشت آمریکایی ها از تاریخ کشورشان است و تصویر بسیار متفاوتی از قهرمانان سنتی تاریخ آمریکا مانند کریستف کلمب٬ اندرو جکسون و تئودور روزولت بنمایش می گذارد.
  • زادروز
    1922
  • محل تولد
    نیویورک
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 10 مرداد 1389
  • شناسه
    7185
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی