loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجید سلیمانی ساسانی

پژوهشگر و مدرس مطالعات فرهنگی و رسانه و دانش آموخته دکتری علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی (ره) و کارشناسی و کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه از دانشگاه تهران است.
نقطه تمرکز و تمحض او در پژوهش های ارتباطی و فرهنگی را می توان مطالعات انتقادی و گفتمانی در حوزه سینما و رسانه های اجتماعی دانست. از این رو، عمده آثار مکتوب وی اعم از مقالات و کتاب ها، در این موضوع منتشر شده است. در کارنامه او، علاوه بر انجام پژوهش های انتقادی، راهبردی و سیاستگذاری، تدریس در دانشگاه های تهران و علامه طباطبایی نیز دیده می شود. از دیگر کتاب های وی می توان به کتاب های «مدیریت بحران های رسانه ای» (۱۳۹۰- دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها) و «مجموعه تحلیل های نشانه شناسی فیلم های سی و یکمین جشنواره فیلم فجر» (۱۳۹۱- موسسه اشراق) اشاره کرد. همچنین وی کتاب های «مقدمه ای بر مطالعات پسااستعماری و نقد شرق شناسی» (۱۳۹۸- کانون اندیشه جوان)، «راهنمای تحلیل روایت در فیلم» (۱۳۹۸- کانون اندیشه جوان) و «ارتباطات اجتماعی در عکاسی؛ زندگی دیجیتالی در اینستاگرام» (۱۳۹۸-سوره مهر) را در دست انتشار دارد.
  • زادروز
    1362
  • محل تولد
    قم
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1398
  • شناسه
    75332
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی