loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آمنه آدینه

دبیر تحریریه مجله شاهد جوان

آدینه متولد 1357 در دهلران و دانش آموخته اقتصاد نظری دانشگاه شهید بهشتی است. وی عضو مرکز دانش پژوهان شاهد و دبیر تحریریه مجله شاهد جوان از سال 1384 تاکنون می باشد. رتبه اول چندین مسابقه قصه نویسی دانش آموزی کشوری، رتبه اول مسابقات قصه نویسی دانشجویان شاهد کشوری و رتبه ممتاز داستان اولین جشنواره نهج البلاغه دانشگاهیان سراسر کشور، نفر دوم شانزدهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی سال 1388 بخش ویژه دهه انقلاب، و تقدیر در نهمین دوره انتخاب کتاب سال از افتخارات اوست.

از جمله آثارآمنه آدینه به موارد زیر می توان اشاره کرد: "پا به پایش می دویدم: زندگی و خاطرات جانباز شهیده منیره ولی زاده"، "یک بوسه ی آبدار از روی ماهت"، "سکوت، چاه، نخلستان"، "محقر اما بزرگ: براساس زندگی شهید حاج حسن محقر"، "یک دل و یک دلبر: بر اساس زندگی شهید سید هاشم آراسته"، "داستان کوتاه "باغ پرتقال"،داستان کوتاه "سقای آسمانی" و "انتخاب های اسمانی".

نشر شاهد مجموعه 10 جلدی خاطره ـ داستان "شهدای زن، زنان آسمانی" را منتشر کرده است که داستانی با عنوان "پا به پایش می دویدم" از آمنه آدینه نیز در این مجموعه می باشد، این مجموعه به صورت خاطره ـ داستان است که به زندگی بانوان شهید دفاع مقدس پرداخته است. نشر شاهد این مجموعه را با همکاری بنیاد شهید تهران بزرگ منتشر کرده است. این کتاب شامل زندگی و خاطرات جانبازشهیده منیرهولی زاده است. شهیده ولی زاده از جانبازان و شهدای بمباران های شهر ایلاماست. آمنه آدینه نویسنده کتاب ، خاطرات این بانوی شهیده را از زبان اقوام ونزدیکان وی به رشته تحریر در آورده است . همچنین این اثر از خانم آدینه در بخش رمان بزرگسال جشنواره کتاب سال شهید غنی پور در سال 1388 مورد تقدیر قرار گرفت.
  • زادروز
    1357
  • محل تولد
    دهلران
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    پنجشنبه 14 بهمن 1389
  • شناسه
    8154
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی