loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جودیت باتلر

جودیت باتلر در 24 فوریه 1956 در کلیولند اوهایو متولد شد
باتلر فیلسوف پساساختارگرا و منتقد فمنیست امریکایی است و در زمینه‌های فمینیسم، نظریه فراهنجار، فلسفه سیاسی و علم اخلاق صاحب نظر است. وی دارای کرسی استادی در رشته ادبیات در دانشگاه کلمبیای شهر نیویورک است.
او مدرک دکترای خود را در سال 1984 از دانشگاه ییل دریافت کرد. او پایان‌نامه‌اش را با عنوان مباحث شهوت، بازتاب اندیشه‌های هگل در قرن بیستم فرانسه نوشت.
نخستین اثر باتلر آشفتگی جنسیتی نام دارد که در سال 1990 به منتشر شد و بیش از صد هزار نسخه از آن در کشورهای دیگر و به زبان‌های مختلف به چاپ رسید.
باتلر در یک خانوادۀ روس و مجار به دنیا آمد. مادرش یهودی بود و جودیت از کودکی به کلاس‌های اخلاق یهودی می‌رفت. کلاس‌ها او را به وجد می‌آورد و او را علاقه‌مند کرد دربارۀ مارتین بوبر بیشتر تأمل کند. او در همان دوره‌ها با نوشته‌های کانت، هگل و اسپینوزا آشنا شد.
باتلر به کالج بنینگتون پیوست و سپس در دانشگاه ییل مشغول به تحصیل شد. او در سال 1984 موفق به دریافت دکترای خود در رشتۀ فلسفه شد. او پیش از آنکه در سال 1993 در دانشگاه برکلی مشغول به کار شود، در دانشگاه‌های وسلیان، جرج واشنگتن و جان هاپکینز تدریس می‌کرد. او از سال 2006 کرسی هانا آرنت را در تحصیلات تکمیلی اروپا (EGS) در سوئیس از آن خود کرده‌است. باتلر از اعضای هیئت مشاور مجلۀ آکادمیک آیدنتیتیز است که در حوزۀ سیاست، جنسیت و فرهنگ منتشر می‌شود. همچنین باتلر روی نقد خشونت اخلاقی کار می‌کند و می‌کوشد نظریه‌ای را با عنوان نظریۀ مسئولیت تدوین کند.
  • زادروز
    1956
  • محل تولد
    آمریکا
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 26 مرداد 1399
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    پنجشنبه 20 شهریور 1399
  • شناسه
    81715