loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فریبا انیسی

انیسی داستان نویس متولد 1345 است. انیسی داستان های خود را با موضوع انقلاب و تاریخ اسلام نوشته است. از جمله آثار اوست: "چقدر حرف نمی زند"، "فاتح هشت میز"، "از تبار خورشید"، "خدیجه (س) امین محمد (ع)"،خاطرات "سیمین دخت وحیدی"، "یاوران حرم"، "فاتح هشمیز"، "یاوران ولایت"، "کفش های جامانده در ساحل" و "بابای من ساواکیه" که نامزد دریافت جایزه بخش بزرگسال سومین دوره جشنواره داستان انقلاب در سال 1389 بود.
رمان "یاوران غریب" نوشته انیسی درباره زندگی و سرگذشت زنانی است که به نحوی در سفر امام رضا (ع) به ایران به کمک و یاری این امام همام پرداختند.
"فاتح هشمیز" از مجموعه کتب زنان آسمانی، شامل زندگی نامه و خاطرات شهیده ناهید فاتحی کرجو از زبان خانواده و بستگان این شهیده می شود.
انیسی تدوین همچنین زندگی نامه و خاطرات "سیمین دخت وحیدی"، شاعر انقلاب و دفاع مقدس را نیز نوشته است. این اثر با روایت داستانی زندگی نامه و خاطرات کودکی تا سال 1390 سیمین دخت وحیدی را در بر دارد. همچنین درباره سروده های وحیدی در سال های قبل از پیروزی انقلاب است. در این کتاب آمده است پسر سیمین دخت وحیدی در سال های نزدیک به پیروزی انقلاب مدتی را در زندان های اوین و قصر به سر برده است. وحیدی هر روز پشت دیوارهای زندان شعر می سرود و آثارش دست به دست در بین خانواده های زندانیان می چرخید. وحیدی در جبهه های دفاع مقدس نیز حضور داشته است. وی با سفر به جبهه ها و دیدار با رزمندگان علاوه بر شعرخوانی،از خاطراتشان برای سروده هایش ایده می گرفت.
  • زادروز
    1345
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    دوشنبه 16 خرداد 1390
  • شناسه
    8793
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی