loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موسسه فرهنگی - هنری راه فخرالائمه

دفتر فرهنگی فخرالأئمه(علیهم السّلام) با هدف نشر و ترویج معارف شیعی و تبیین فرهنگ اهل بیت(علیهم السّلام) به همّت چند تن از طلاب حوزه علمیه قم و با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین حاج احمد پناهیان، در سال 1379 تأسیس شده است. این دفتر که طی قوانین ثبت رسمی موسسات، تحت عنوان موسسه خدمات فرهنگی شید به شماره 216 به ثبت رسیده است، تلاش دارد با شناخت راهکارهای ارائه شده در بیانات امام راحل(قدسسره) و رهبر معظّم انقلاب(مدظلّهالعالی) در راستای هدف فوق، قدم هایی ـ هرچند کوچک ـ بردارد و با عنایت الهی و تفضّلاتِ اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) تاکنون توفیقاتی نیز داشته است که از آن جمله میتوان به بعضی از این موارد اشاره کرد:
1. کتاب «شعاعی از نیّر اعظم»؛ رهیافتی به منظومه فکری رهبر معظّم انقلاب(مدظلّه العالی) درباره پیامبر اعظم(صلّی الله علیه وآله)؛ کتاب برگزیده موسسه تنظیم و نشر آثار مقام معظّم رهبری(مدظلّه العالی)؛ ناشر: انتشارات سروش.
2. کتاب«هیأت»؛ فضیلت و آداب مجالس ذکر اهل بیت(علیهم السّلام) در سیره ائمه هدی و بیانات حضرت امام خمینی(قدس سرّه) و رهبر معظم انقلاب(مدّظلّه العالی)؛ منتشر شده توسط انتشارات نهاد نمایندگی مقام معظّم رهبری در دانشگاهها (نشر معارف).
3. کتاب«اکسیر اعظم»؛ رهیافتی به منظومه فکری رهبر معظّم انقلاب(مدّظلّه العالی) درباره اتحّاد ملّی و انسجام اسلامی(در 2 جلد)؛ منتشر شده توسط مرکز پژوهشهای اسلامی صداوسیما.
4. مجموعه کتاب «نورباران»؛ کلمات قصار موضوعی رهبر معظّم انقلاب مدّظلّه العالی (در 9مجلد)؛ به سفارش دفتر مقام معظّم رهبری مدّ ظلّه العالی (در دست انتشار).
5. کتاب، نرمافزار و نمایشگاه«دست پنهان»؛ نگاهی به تاریخچه، مبانی فقهی و بازتابهای قمه زنی در افکار عمومی و رسانه های بین المللی؛ به سفارش اداره کلّ فرهنگ و ارشاد اسلامی.
6. کتاب«فرهنگ و تربیت»؛ در بیان امام خمینی(قدسّ سرّه) و رهبر معظّم انقلاب(مدظلّه العالی)؛ به سفارش جامعه المصطفی العالمیه.
7. کتاب «بلاغ»؛ راهکارهای اصلاح حوزه های علمیّه از منظر امام راحل(قدسّ سرّه) و رهبر معظّم انقلاب(مدظلّه العالی)؛ منتشر شده توسط انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیّه.
8. کتاب «جامعه بهشتی»؛ اصلاح الگوی مصرف در کلام بیان امام خمینی(قدسّ سرّه) و رهبر معظّم انقلاب (مدظلّه العالی)؛ نشر معارف.
9. کتاب «ولایت فقیه کانون اقتدار و اقتدار» در بیان امام خمینی(قدسّ سرّه) و رهبر معظّم انقلاب(مدظلّه العالی) و علمای اعلام؛ به سفارش سازمان بسیج مستضعفین، کانون فرهنگ و تربیت.
10. کتاب «مبانی دینی استکبار ستیزی و اصول مواجهه با نظام سلطه» از دیدگاه حضرت امام خمینی(قدسّ سرّه) و رهبر معظّم انقلاب(مدظلّه العالی)؛ به سفارش سازمان اوقاف.
11. کتاب «قیام لله»؛ گذری بر مبانی دینی بیداری اسلامی، از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظلّه العالی)؛ انتشارات نشر فاطمه(سلام الله علیها).
12. کتاب «نصرت الهی»؛ بیداری اسلامی از دیدگاه حضرت امام خمینی(قدسّ سرّه) و رهبر معظّم انقلاب (مدظلّه العالی)؛ نشر ولاء منتظر.
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    پنجشنبه 28 مهر 1390
  • شناسه
    9412
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی