loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آیین فطرت

انتشارات آیین فطرت در واپسین روزهای سال 1393 با هدف نشر معارف ناب قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) تأسیس شد. موضوع اصلی محصولات این انتشارات، تربیت و سبک زندگی با رویکردی دینی است.

آیین فطرت، ناشر اختصاصی آثار حجت الاسلام محسن عباسی ولدی است. آثار ایشان تا پیش از تأسیس این انتشارات از سوی ناشران مختلف به بازار کتاب عرضه می‌شد؛ امّا از بدو تأسیس آیین فطرت، آثار ایشان به این انتشارات انتقال یافته و با رویکردی جدید به بازار نشر راه یافته است.

کتاب‌های حجت الاسلام عباسی ولدی را می‌شود به دو دسته تقسیم کرد: دستۀ اوّل کتاب‌هایی است که با زبانی ساده و روان به تحلیلی درون دینی در بارۀ مسائل تربیتی می‌پردازد. کتاب‌های ادبی نیز دسته دوم این آثار است که با زبانی هنری به تبیین مبانی اندیشه دینی، روش‌های تربیتی و سبک زندگی می‌پردازد.

در رویکرد جدید آثار حجت الاسلام عباسی ولدی، اتفاقات خوشایندی افتاده که به صورت اختصار بیان می‌شود:

1. قلم این نویسنده، به اذعان مخاطبان بسیاری که دارد، از روانی و صمیمیت خاصی برخوردار است؛ اما ایشان همه آثار خود را بازنویسی کرده و بر صمیمیت و روان بودن قلم خویش افزوده است.
2. در همه کتاب‌های دستۀ اول، در میان مطالب، متن‌های ادبی به قلم نویسنده آمده است که به پایداری مباحث در ذهن مخاطب و نفوذ بیشتر آن در دل او کمک شایانی می‌کند.
3. کتاب‌های دسته اول پس از انتشار به دست ویراستاران حرفه‌ای سپرده شده است تا بر اساس اصول روز، ویرایش شده و حتی المقدور نقائص ادبیاتی آن برطرف شود.
4. کتاب‌های ادبی هم به دست یک ویراستار و مشاور ادبی داده شده است تا نقص‌های موجود تا اندازۀ امکان مرتفع شود.
5. اگر چه در کتاب‌های بزرگسال، تصویرگری امر مرسومی نیست؛‌ اما در کتاب‌های دسته اول و برخی از کتاب‌های دسته دوم تصویرگران ماهری به همکاری دعوت شدند که نتیجه آن، صدها تصویر با سبک‌های مختلف است. وظیفه این تصاویر جذّاب کردن محیط کتاب، ماندگار کردن مطالب در ذهن خواننده و دعوت مخاطب به تأمل و دقت بیشتر است.
6. صفحه آرایی کتاب‌ها هم با محوریت آسان‌سازی مطالعه و زیبایی ظاهری تغییرات بسیار اساسی کرده است.
7. طرح جلد همه کتاب‌ها به طرح‌هایی به روز و جذّاب تغییر کرده است.
8. یکی از ویژگی‌های کتاب‌ها در رویکرد جدید حاکم بودن یک مدیریت واحد هنری است که با تسلط ویژه بر اصول هنری، توانسته است از نظر بصری آثاری منسجم و یک‌دست را به دیدگان خواننده هدیه کند.
9. متن همه کتاب‌ها دو رنگ منتشر شده است. این یکی دیگر از عوامل جذّاب شدن محیط کتاب برای خوانندۀ آن است. در برخی از کتاب‌ها هم تصاویر به صورت چهاررنگ چاپ شده که جذّابیت و اثربخشی آن را دوچندان کرده است.
  • نوع انتشارات
    ناشر کتاب های چاپی
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    شنبه 3 مرداد 1394
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    یکشنبه 29 مرداد 1402
  • شناسه
    29900
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط