loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

11 عنوان از بهترین آثار برای تحلیل فتنه 88 + بسته مطالعاتی فتنه و بصیرت

در این مجموعه به جز معرفی 11 کتاب بسیار ارزشمند که هر یک در موضوع خود جزو بهترین ها هستند، برای مطالعه بیشتر در ابعاد مختلف مسئله فتنه 88، بصیرت، فتنه و جریان نفاق 19 عنوان از دیگر آثار برجسته منتشر شده در این زمینه نیز معرفی شده است.

در این مجموعه به جز معرفی 11 کتاب بسیار ارزشمند که هر یک در موضوع خود جزو بهترین ها هستند، برای مطالعه بیشتر در ابعاد مختلف مسئله فتنه 88، بصیرت، فتنه و جریان نفاق 19 عنوان از دیگر آثار برجسته منتشر شده در این زمینه نیز معرفی شده است.

مقام معظّم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای: شناخت فتنه و تشخیص حق از باطل یکی از ویژگی ها اهل بصیرت است.

در این مجموعه سعی شده تا منتخبی از بهترین کتاب هایی که به تحلیل ابعاد مختلف فتنه 88 پرداخته اند ارائه شود. البته به دلیلی اهمیت شناخت فتنه و نفش منافقان در وقوع فتنه ها و مسئله بصیرت کتاب هایی در این خصوص نیز در کنار کتاب هایی که مستقیماً به فتنه 88 پرداخته اند به این مجموعه اضافه شده است.

 

1. کالبدشکافی فرهنگی فتنه 88 - مولف: سید محمدمهدی میرباقری -ناشر کتاب : کتاب فردا (شاید بتوان گفت عمیق ترین تحلیل در خصوص ریشه های شکل گیری فتنه 88 هست.)

2. انقلاب اسلامی در بوته آزمون: جنگ نرم بیست ساله و فتنه 88 -مولف: منوچهر محمدی -ناشر کتاب : دانش و اندیشه معاصر (از نظر استنادات و جریان شناسی ریشه ها و افراد مؤثر در فتنه قوی ترین کتاب این مجموعه است.)

3.طوفان فتنه و کشتی بصیرت -مولف: محمدتقی مصباح یزدی -تحقیق و تنظیم کتاب: غلامعلی عزیزی کیا -ناشر کتاب : انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) (اگر می خواهید بدانید، فتنه چیست، چرا به وجود می آید، چگونه باید با آن برخورد کرد، مهمترین راهبردهای فتنه گران چیست و... خواندن این کتاب ظپیشنهاد ماست.)

4.بازگشت از نیمه راه: جریان شناسی مخالفت ها با نظام و رهبری جمهوری اسلامی ایران -مولف: محمدعلی الفت پور -ناشر کتاب : مولف (فتنه بستر ریزش ها و رویش هاست؛ البته ریزش بزرگان در فتنه بسیار عبرت انگیز است و این کتاب ارزشنمد به خوبی به ریشه یابی ریزش های بزرگان پرداخته. پاسخ اینکه چه می شود که انقلابیون دیروز تبدیل به ضد انقلابیون امروز شده اند را در این کتاب خواهید یافت!)

5.نامیرا -مولف: صادق کرمیار -ناشر کتاب : کتاب نیستان (یک رمان تاریخی است که بستر داستان در دوران معاصر با شهادت امام حسین علیه السلام شکل گرفته. رهبر معظّم انقلاب در خصوص این کتاب فرمودند: اگر کسی بخواهد فتنه را بشناسد، این کتاب را بخواند.)

6.نیمه پنهان 45: تاریخ اندیشه سیاسی معاصر - جلد اول: ارتش سری روشنفکران -مولف: پیام فضلی نژاد -ناشر کتاب : کیهان (نقش روشنفکران در فتنه 88 چه بود؟ فعالیت آنها برای به ثمر رساندن فتنه در سال 88 از چه زمانی آغاز شد و با چه ابزار و امکاناتی عملیات های مدنظر خود را انجام می دادند؟ ارتباط روشنفکران با صهیونیسم و مراکز جاسوسی آمریکا و اسرائیل چگونه است؟ اگر کسی بخواهد نگاه جامعی در تحلیل ریشه های فتنه 88 پیدا کند از اطلاع یافتن از محتوای کتاب ناگزیر است.)

7. نفاق شناسی -مولف: علیرضا اعرافی -ناشر کتاب : موسسه اشراق و عرفان (از آغاز شکل گیری انقلاب اسلامی و تا به امروز و به خصوص در جریان فتنه 88 جریان نفاق ضربات سنگینی به نظام وارد کرده، همانگونه که از آغاز اسلام تا به امروز عامل پیدایش مشکلات متعدد برای جبهه حق شده است، این کتاب به خوبی به ابعاد مختلف مسئله نفاق و منافق پرداخته است و در موضوع خود کم نظیر است.)

8. مجموعه از چشم انداز امام علی (ع) - دفتر بیستم: خودی و غیرخودی -مولف: اسماعیل علیخانی - ناشر کتاب : کانون اندیشه جوان وابسته به موسسه کانون اندیشه جوان تهران (در فتنه کسانی که مدعی خودی بودن دارند، غیر خودی عمل می کنند و با دوستان خودی دشمنی می کنند و با دشمنان غیر خودی دوستی که این خود از مهمترین عوامل گسترش فتنه است، در این کتاب به مباحثی نظیر: مفهوم خودی و غیرخودی"، "خصوصیات خودی و غیر خودی"، "اهداف و انگیزه های غیر خودی ها"، "روش های غیر خودی ها"، "آسیب شناسی خودی "و "ضرورت تفکیک جریان غیر خودی و مقابله با آن " پرداخته شده.)

9.نقشه ی نقش بر آب: مروری بر بیانات سید علی خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون فتنه سال 88 -سخنران: سید علی خامنه ای -ناشر کتاب : انقلاب اسلامی (بیانات مقام معظّم رهبری در مسائل مختلف مرتبط با فتنه که به صورت منسجمی دسته بندی شده و تصویر روشنی از نگاه راهبردی رهبر انقلاب در خصوص فتنه 88 ارائه می دهد.)

10.بصیرت و استقامت: بیانات مقام معظم رهبری پیرامون بصیرت و استقامت با ضمیمه فتنه -مولف: مرکز صهبا -ناشر کتاب : موسسه فرهنگی هنری ایمان جهادی (راه حصول بصیرت چیست؟ از منظر مقام معظّم رهبری وظایف خواص و عموم مردم در فتنه چیست؟ چه می شود که برخی از انقلابیون دیروز نمی توانند برای ماندن در مسیر انقلاب استقامت داشته باشند و... پاسخ این سؤالات مهم و اساسی از منظر رهبری معظّم را در این کتاب خواهید یافت.)

11.تکیه گاه (بررسی عملکرد اکبر هاشمی رفسنجانی در نهمین و دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری) -مولف: محمدحسن روزی طلب - ناشر کتاب : مرکز اسناد انقلاب اسلامی (این اثر با نقل انبوهی از مدارک و مستندات به نقش آفرینی اکبر هاشمی رفسنجانی در سپهر سیاسی ایران از سال 1383 تا 1389 پرداخته)

 

 

برای مطالعه بیشتر در این خصوص منابع زیر نیز پیشنهاد می گردد:

آر، کیو 88: مرور فتنه به زبان طنز

شورش اشرافیت بر جمهوریت (ریشه یابی حوادث پس از انتخابات سال 1388) (خلاصه)

مجموعه اعترافات فتنه 1388 - جلد اول: نقش بهائیت در فتنه 88

روش تحلیل سیاسی: مجموعه بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) درباره ی مهارت ها و فنون تحلیل سیاسی

جامعه شناسی 22 خرداد؛ دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آینه واقعیت

شنبه پس از انتخابات

مردم تصمیم می گیرند: مجموعه نوشته های پروفسور سید حمید مولانا درباره دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وحوادث پس از آن

فرهنگ نامه بصیرت

مشق بصیرت: دست نوشته های از علماء، مراجع و اساتید جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی پیرامون حماسه 9 دی

بصیرت و فتنه: مجموعه بیانات مقام معظم رهبری پیرامون بصیرت زایی

عدالت در گرداب: جریان شناسی تحلیلی حکومت علوی (ع)

کالبدشکافی فتنه 88

دایره قرمز: روایتی تحلیلی از فتنه 88

حماسه تلخ

مسئله بیست و دوم خرداد نبود مسئله بیست و دوم بهمن بود: گزینه شعر انقلاب اسلامی

چهره منافقان در قرآن

نفاق: گذری کوتاه بر علل انحطاط جامعه مسلمین به همراه بررسی نمونه ای تاریخی

نفاق: جنگ مذهب علیه مذهب

گذار از فتنه (شگردهای فتنه گران و راهکارهای مقابله با آنان از منظر امام سجاد(ع))
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    دوشنبه 13 دی 1395
  • شناسه
    48143
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط