loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«خیمه ماهتابی» روایت یک خیمه منتشر شد.

با محوریت واقعه عاشورا از زبان خیمه حضرت زینب (س)

انتشارات مرتبط : شهید کاظمی

نویسندگان مرتبط : فاطمه سادات موسوی | لیلا تیموری نژاد

کتاب داستانِ نوجوان «خیمه ماهتابی» با محوریت واقعه عاشورا از زبان خیمه حضرت زینب (س) نوشته فاطمه سادات موسوی و با تصویرگری لیلا تیموری‌نژاد در نشر شهید کاظمی منتشر شد.

جمعه 24 شهریور 1402

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ کتاب داستانِ نوجوان «خیمه ماهتابی» با محوریت واقعه عاشورا از زبان خیمه حضرت زینب (س) نوشته فاطمه سادات موسوی و با تصویرگری لیلا تیموری‌نژاد در نشر شهید کاظمی منتشر شد.

خط داستانی خیمه ماهتابی

آرتان ترابی نژاد کارشناس کتاب گفت: این کتاب در 76 صفحه نگارش شده و دو خط داستانی هم‌زمان، یک خط فانتزی و یک خط تاریخی دارد و در خط فانتزی قهرمان داستان که خیمه‌ای با توانایی‌های خاص و شگفت‌انگیز است، معرفی می‌شود.

وی افزود: خیمه صدا‌های روی زمین و زیر زمین را می‌شنود، اتفاقات اطرافش را می‌بیند و بسیار حواس‌جمع است و همین ویژگی‌های قهرمان باعث می‌شود خیمه این قابلیت را داشته باشد که مخاطب را به سفر تاریخی و پرماجرایی ببرد که به سرزمین کربلا ختم می‌شود.

کتابی برای کودک و نوجوان

ترابی نژاد با اشاره به اینکه جهانی که نویسنده در داستان خلق کرده متناسب با کودکان و نوجوانان است افزود: سبک داستان‌پردازی این کتاب قدرت آن را دارد که ذهن مخاطب را قلقلک بدهد و با نثری خودمانی و روان او را همراه کند.

روایتی از واقعه عاشورا

وی با بیان اینکه خیمه ماهتابی 10 فصل دارد و در 10 روز اول محرم، احوالات کاروان امام حسین (ع) را برای نوجوانان روایت می‌کند و داستان از سرپیجی اسب امام حسین (ع) شروع و به مجالس روضه امروزی ختم می‌شود گفت: کتاب علاوه براینکه رسالت روایتگری دارد؛ اما قرار نیست در تاریخ متوقف شودو تحول خیمه و قدرت‌هایش باعث اتفاقاتی می‌شود که کودکان نسل‌های بعدتر هم امکان هم ذات‌پنداری با قهرمان را دارند.

پیشنهاد کتاب خیمه ماهتابی

کتاب خیمه ماهتابی، روایت یک خیمه به قلم فاطمه سادات موسوی است و با تصویرگری لیلا تیموری‌نژاد در انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. این کتاب مناسب کودک و نوجوان است، اما خط داستانی کتاب می تواند برای همه سنین خواندنی باشد. برای خرید اینترنتی کتاب خیمه ماهتابی به سایت پاتوق کتاب فردا مراجعه کنید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط