loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وبر و اسلام؛ با پانوشت های انتقادی و مقدمه ای بر جامعه شناسی ماکس وبر

ویراست دوم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62459 10003022
5,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر اثری است در حوزه جامعه شناسی دین که جامعه شناس انگلیسی، برایان.اس.ترنر آن را تدوین کرده است. این کتاب به شرح آراء و اندیشه های «ماکس وبر»، فیلسوف و جامعه شناس نامدار آلمانی درباره دین اسلام اختصاص یافته است و اشارات غیر مدون و پراکنده «وبر» به اسلام را در سه بخش: دوران صدر اسلام، دوران میانی و دوران جدید گردآوری کرده و شرح و بسط داده است.

نویسنده کتاب، بنا به ادعای خود، کوشیده است، بر خلاف «وبر»، موضعی بی طرفانه به بررسی جامعه شناسی اسلام بپردازد و در مواردی نیز دیدگاه های «وبر» را به دلیل ضعف منابع تاریخی یا ارزش داوری های ناموجه مورد نقد قرار دهد. با این همه، گاه خود نیز در تحلیل هایی که ارائه داده، دچار خطاهای مشابهی شده است. از این رو، ترجمه ی فارسی کتاب با پانوشت هایی همراه شده که می توانند پاره ای از ابهامات و شبهات احتمالی را برای خوانندگان کتاب، برطرف سازند.

این کتاب در سال 1978، یعنی یک سال پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، به رشته تحریر درآمده است و این زمانی است که تحولات عظیم جهان اسلام در سه دهه اخیر هنوز در آغاز راه بوده و طبعاً در تحلیل های بخش سوم کتاب، اثری از آنها دیده نمی شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما