loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نشر معارف کتاب دلشوره شیرین را منتشر کرد

خاطرات همسر شهید مرتضی جاویدی

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

نویسندگان مرتبط : اکبر صحرایی

اکبر صحرایی نویسنده کتاب «دلشوره شیرین» از انتشار این اثر توسط دفتر نشر معارف خبر داده است. این کتاب دربردارنده خاطرات همسر شهید مرتضی جاویدی معروف به «سردار تنگه احد» است.

پنجشنبه 12 مرداد 1402

اکبر صحرایی نویسنده کتاب «دلشوره شیرین» از انتشار این اثر توسط دفتر نشر معارف خبر داده است. این کتاب دربردارنده خاطرات همسر شهید مرتضی جاویدی معروف به «سردار تنگه احد» است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اکبر صحرایی با اشاره به تازه‌ترین کتابش که از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده،‌ گفت: کتاب دلشوره شیرین، زندگی‌نامه داستانی شهید مرتضی جاویدی است که از زبان همسر شهید بیان شده است. وی ادامه داد:‌ داستان کتاب از 16 سال پیش از شهادت و ماجرای خواستگاری و ازدواج شهید آغاز می‌شود و تا شهادت وی در عملیات کربلای 5 را در بر می‌گیرد.

صحرایی که پیش از این نیز یک کتاب درباره شهید جاویدی منتشر کرده است، افزود:‌ من در کتاب «تپه های جاویدی و راز اشلو» 40 روایت از دوستان و همرزمان شهید را گردآوری کردم‌،‌ اما در کتاب دلشوره شیرین، خاطرات همسر شهید را از زندگی با وی نقل کرده‌ام.

درباره شهید مرتضی جاویدی، سردار تنگه احد

صحرایی پیش از این درباره شهید جاویدی گفته بود: مرتضی جاویدی اعزامی تیپ المهدی سپاه پاسداران استان فارس بود. این تیپ در اکثر عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس حضور داشت و نقطه عطف این تیپ گردان فجر به فرماندهی شهید مرتضی جاویدی بود. مرتضی ابتدا به عنوان تک‌تیرانداز عازم شد و در همان شروع کار مدیریت و فرماندهی خود را نشان داد. از فرماندهی دسته و گروهان، شهید جاویدی مسئولیت‌های متعددی را برعهده داشت و نهایتاً تا زمان شهادتش یعنی سال 65 فرمانده گردان فجر تیپ 33 المهدی سپاه بود.

به گفته این نویسنده؛ گردان فجر در اکثر عملیات‌ها حضور داشت و همین باعث شد تا بارها نام این گردان و مرتضی از رادیو عراق شنیده شود. تا جایی که به او لقب «سردار تنگه احد» دادند و امام خمینی(ره) بر پیشانی‌اش بوسه زد.

اکبر صحرایی افزود: در مرحله‌ای از عملیات کربلای 5 سردار سلیمانی و نیروهایش در محاصره قرار می‌گیرند و از سردار اسدی فرمانده تیپ المهدی می‌خواهند نیروهایی را برای کمکشان بفرستند. سردار اسدی هم از مرتضی جاویدی که گردانش کنار بچه‌های کرمان بود می‌خواهد وارد عمل شود. مرتضی و گردان فجر وارد عمل می‌شوند و حاج قاسم و نیروهایش را از محاصره خارج می‌کنند اما چند روز بعد و در اوج درگیری در جنوب بصره در عملیات کربلای 5، مرتضی جاویدی به شهادت می‌رسد.

پیشنهاد کتاب دلشوره شیرین

کتاب دلشوره شیرین، از دفتر نشر معارف منتشر شده است. این کتاب دربردارنده خاطرات همسر شهید مرتضی جاویدی معروف به «سردار تنگه احد» است. علاقه مندان به موضوع هشت سال دفاع مقدس و خاطرات شهدا، می توانند کتاب دلشوره شیرین را از پاتوق کتاب فردا تهیه کنند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

زهرا ناری

سلام. دلشوره شیرین اکبر صحرایی یکی از بهترین کتاب هایی بود که در عمرم خواندم. جذاب و شیرین و در عین بارها گریستم.

1 فروردین 1403

اکبری

تپه جاوید و راز اشلو ایشان محشر بود. مشتاق خواندن دلشوره شیرین هستم.

16 مرداد 1402

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط