loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «خیابانی به درازای ابدیت» منتشر شد

انتشارات مرتبط : شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسندگان مرتبط : مجتبی حبیبی

کتاب «خیابانی به درازای ابدیت» اثر مرحوم مجتبی حبیبی منتشر شد.

جمعه 20 بهمن 1402

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، کتاب خیابانی به درازای ابدیت در قالب رمان است و زندگی شیخ محمد خیابانی را روایت می‌کند. نویسنده در کتاب «خیابانی به درازای ابدیت» به مواضع سیاسی و قیام شیخ می‌پردازد.

روایت زندگی شیخ محمد خیابانی

وی برای روایت خویش از منابع تاریخی مختلفی بهره برده است که در انتهای کتاب آن منابع را فهرست کرده است؛ اما یکی از مهمترین منابع که خود نویسنده روی آن تأکید داشت، کتاب «نهضت آزادیستان شهید شیخ محمد خیابانی»، تألیف مرحوم سیدهادی خسروشاهی است.
حبیبی کتاب را از روستای قیزیل دیزج آغاز می‌کند. همان روستایی که تقی رفعت، از یاران شیخ، بعد از کشته شدن شیخ به آنجا می‌رود و در همانجا هم می‌میرد. داستان از زبان تقی رفعت آغاز می‌شود. از تبریز و از نقش تبریز در مشروطیت.

نویسنده کتاب خیابانی به درازای ابدیت پس از این مقدمه شروع به روایت زندگی شیخ و البته مقطعی از تاریخ معاصر ایران می‌کند؛ از تولد او گرفته تا نمایندگی‌اش در مجلس؛ از سقوط تزاریسم تا حادثۀ شرف‌خانه؛ از قرارداد 1919 تا گشایش دارالشورای ملی در تبریز؛ و سرانجام حکایت آخرین شب و روز زندگی شیخ.

سعی نویسنده مجتبی حبیبی این بوده است که بتواند پشت صحنه ماجرا را که در انتها فقط تقی رفعت، با شیخ می‌ماند بازنمایی کند. نویسنده می‌خواهد هم به شرح گرد آمدن افراد به دور شیخ بپردازد (که این گرد آمدن موقعیتی یا تصادفی بود) هم توضیح دهد چگونه با ورود مخبرالسلطنه به صحنه و دادن امان‌نامه، همه کنار می‌کشند و تسلیم سفارتخانه‌های مختلف می‌شوند و شیخ تنها در تیررس می‌ماند.

مجتبی حبیبی، عضو انجمن قلم ایران، نویسنده کتاب‌های رمان، داستان کوتاه، زندگی‌نامه و منتقد ادبیات و سینما بود که سال 1400 در سن 62 سالگی درگذشت. شرکت چاپ و نشر بین‌الملل رمان «خیابانی به درازای ابدیت»، اثر مجتبی حبیبی را در 448 صفحه و با شمارگان 1000 نسخه به‌تازگی روانه بازار نشر کرده است.

پیشنهاد کتاب خیابانی به درازای ابدیت

کتاب خیابانی به درازای ابدیت نوشته مجتبی حبیبی است و در انتشارات شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده است. برای مشاهده و تهیه کتاب خیابانی به درازای ابدیت می توانید به سایت پاتوق کتاب فردا سر بزنید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط