loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معرفی کتاب حضرت حجت و یک کتاب دیگر

به مناسبت نیمه شعبان، ولادت امام زمان (عج)

انتشارات مرتبط : واژه پرداز اندیشه

نویسندگان مرتبط : مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله بهجت رحمه الله

کتاب حضرت حجت، چندین مشکل را حل می‌کند. اولاً مشکل معرفتی نسبت به حضرت ولی‌عصر(ع) را حل می‌کند. ثانیاً دوران غیبت را به ما می‌شناساند. ثالثاً مقدمه‌سازی برای ظهور در فرد و جامعه را به ما معرفی می‌کند

سه‌شنبه 1 اسفند 1402

به مناسبت نیمه شعبان، ولادت امام زمان (عج) پاتوق کتاب فردا پیشنهاد کتابی را به شما می دهد که خط به خط بر دل وجان تان می نشیند. در کتاب حضرت حجت چشم میسپارید به حرف های حکیمانه عالم بزرگ آیت الله بهجت درباره حضرت ولی عصر امام زمان (عج). کامتان را در عید نیمه شعبان با کتاب حضرت حجت شیرین کنید. عید بر همه شیعیان مبارک باد.

کتاب حضرت حجت

مجموعه بیانات و اشارات حضرت آیت‌ الله‌ العظمی بهجت درباره‌ی حضرت ولی‌ عصر (عج)

کتاب را قطره قطره بخوانید. کتاب حضرت حجت حجم نسبتا زیادی دارد و 696 صفحه است. اما از آن جنس کتاب هایی هست که هر خواننده ای در هر سن و سالی می تواند با خود همراه کند. کتاب را آرام آرام باید خواند، پیشنهاد می کنیم روزی 5 تا 10 صفحه بخوانید نه بیشتر. این توصیه به معنای محتوای سنگین نیست؛ بلکه کتاب حضرت حجت قلم و متن روانی دارد، اما برای آنکه بیشتر لذت ببرید و هر روز چند دقیقه ای به صاحب امر این عالم امام زمان مان فکر کنیم بهتر است این کتاب را با حوصله و کم کم بخوانیم.

 

سرفصل های کتاب حضرت حجت

این کتاب که مجموعه بیانات آیت الله بهجت را درباره حضرت ولی عصر گردآوری کرده، بیان روانی دارد و به موضوعات مختلفی از جمله: راه و روش پیوند و دوستی با امام زمان (عج)، اثبات حی و حضور امام زمان به عنوان حجت خدا بر روی زمین، ویژگی های آن حضرت و مسئله بسیار مهم دوران غیبت و بررسی محرومیت ها، فرصت ها و موهبت هایی که در این عصر وجود دارد، نیابت در عصر غیبت و موانع دیدار امام و ظهور،  انتظار و وظایف منتظران، دعا در زمان غیبت، آشنایی با دوره آخرالزمان و ظهور و ویژگی ها و مقارنات آن و تشرفات در محضر امام و… می پردازد.

 

پیشنهاد استاد علیرضا پناهیان درباره کتاب حضرت حجت

یکی از سؤال‌هایی که بنده از جوان‌ها می‌شنوم، این است که وقتی می‌خواهیم به حضرت ولی‌عصر(ع) توجه کنیم، چه کتاب‌هایی بخوانیم؟ گاهی ما کتاب‌هایی را معرفی کرده‌ایم. ولی خوشبختانه اخیراً دوستانی که در دفتر آثار آیت الله العظمی بهجت کار می کنند، یک کتابی را منتشر کرده‌اند به نام «حضرت حجّت» که یک کتاب بسیار عالی است. این را تهیه کنند و بگذارند کنار سجاده‌شان. کتابی هم نیست که یکبار بخوانند و کنار بگذارند. هر روز یکی دو سه ورق را مطالعه کنند.

این کتاب چندین مشکل را حل می‌کند. اولاً مشکل معرفتی نسبت به حضرت ولی‌عصر(ع) را حل می‌کند. ثانیاً دوران غیبت را به ما می‌شناساند. ثالثاً مقدمه‌سازی برای ظهور در فرد و جامعه را به ما معرفی می‌کند. همچنین ابعاد انقلابی‌گری را تقویت می‌کند. من برخی از جملات ایشان دربارۀ مسائل انقلابی را نمی‌گویم تا بعضی‌ها که با انقلاب میانۀ خوبی ندارند خواندن این کتاب را ترک نکنند. دوست دارم آنها هم بخوانند. انقلاب اسلامی ایران و این فضا را از زبان آقای بهجت بشنوند.

این کتاب رابطۀ عاطفی ما را با حضرت ولی‌عصر تأمین می‌کند. بعضی از حرف‌ها هست که فقط باید از آقای بهجت بشنویم تا مؤثر واقع شود. احساس حضور حضرت ولی‌عصر(ع) را در ذهن ما تقویت می‌کند. شما هر روز یک مقدار از این کتاب را خرده‌خرده بخوان، دیگر نمی‌توانی حضرت را غائب ببینی!

نکات برجسته‌ای در این کتاب هست که بنده جرأت نمی‌کنم آنها را صریحاً عرض بکنم. آقای بهجت صریحاً می‌فرمایند: چرا تلاش نمی‌کنید حضرت را ببینید؟ شما جدّیت ندارید، ایراد از شما است. حضرت ندیدنی نیست، لااقل در خواب! آقای بهجت یک‌جوری در این‌باره با آدم صحبت می‌کند که آدم به حرکت وادار می‌شود!

 

کتاب بشارت از حضرت حجت

کتاب بشارت از حضرت حجت با نظر به اینکه مطالعۀ کتاب اصلی ممکن است برای بعضی از خوانندگان دشوار باشد یا حجم بالای آن انگیزۀ آن‌ها را کم کند، همان کتاب را در حجمی کمتر، قیمتی پایین‌تر اما با محتوایی یکسان ارائه کرده است. بی‌شک جزئیات کامل کتاب حضرت حجت و پرداخت به کوچک‌ترین مسائل، آن را به اثری خاص تبدیل کرده است؛ اما کتاب بشارت از حضرت حجت نیز، با رعایت امانت در انتقال مفاهیم اصلی و حفظ مهم‌ترین موضوعات، در سه بخش اصلی تدوین شده است. 

برش هایی از کتاب حضرت حجت

  • چقدر حضرت مهربان است به کسانی که اسمش را می‌برند و صدایش می‌زنند و از او استغاثه می‌کنند؟ از پدر و مادر هم به آنها مهربان‌تر است...
  • ما برای فرج حضرت دعای حقیقی نمی‌کنیم، در فکر او نیستیم. با امام خود معاملۀ خوبی نداریم. کسی که واقعاً دعای صادقانه برای فرج بکند، همین باعث می‌شود یک چیزهایی بفهمد.
  • ظهور بعد از پر شدن زمین از ظلم و جور محقق می‌شود. این امتلاء مراتب دارد. یعنی می‌توان با دعا ظهور را جلو انداخت. پس معلوم می‌شود قضیه به دست خودِ ما است، ما نمی‌خواهیم و فرار می‌کنیم. او محبوس است و ناراحت است و ما با او سازش نداریم.

 

کتاب حضرت حجت و کتاب بشارت از حضرت حجت نوشته مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله بهجت رحمه الله است و در انتشارات واژه پرداز اندیشه به چاپ رسیده است. برای تهیه و خریداری این دو کتاب می توانید از لینک اینجا  مشاهده کنید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط