loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معرفی کتاب مادران میدان جمهوری از نشر راه یار

انتشارات مرتبط : راه یار

نویسندگان مرتبط : مریم برزویی

تا حالا فک کردی چطوری میتونی تو ساختن آینده کشورت سهیم باشی؟ کتاب «مادران میدان جمهوری» قصه مادرانی هست که برای ساختن آینده ایرانمان، اندازه توانشان آمدند در میدان و یک آجری در ساختن بنای آینده گذاشتند...

سه‌شنبه 1 اسفند 1402

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر نشر، کتاب «مادران میدان جمهوری: روایتی مادرانه از دعوت به انتخابات»، تلاش جمعی از زنان و مادران سبزواری برای نمایش الگوی سوم زن در انقلاب اسلامی است.

مادران میدان جمهوری

تا حالا فک کردی چطوری میتونی تو ساختن آینده کشورت سهیم باشی؟ کتاب «مادران میدان جمهوری» قصه مادرانی هست که برای ساختن آینده ایرانمان، اندازه توانشان آمدند در میدان و یک آجری در ساختن بنای آینده گذاشتند...

کتاب مادران میدان جمهوری: روایتی مادرانه از دعوت به انتخابات در برگیرنده فعالیت‌های انتخاباتی گروه «مادرانه سبزوار» است که در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 با حضور در کوچه‌ها، بوستان‌ها، مساجد و سایر مکان‌های عمومی مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت می‌کردند. این دعوت در قالب‌های مختلفی از جمله گفت‌وگوهای چهره به چهره، تلفنی، فعالیت‌های مجازی، تولید بروشور و... صورت می‌گرفت.

بانوان می‌توانند در انتخابات نقش آفرین باشند

رهبر انقلاب در دیدار جمعی از اقشار مختلف بانوان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم اسفند 1402، نقش‌آفرینی بانوان در این عرصه را در اجتماع و خانواده ضروری خواندند و گفتند: مهمترین نقش شما در داخل خانه و ترغیب کردن همسر و فرزندان به فعال بودن در مسئله انتخابات و تحقیق درست است. بخصوص که زنان در برخی مسائل از جمله شناخت اشخاص و راهبردها و جریان‌ها، دقیق‌تر و ظریف‌تر از مردها به صحنه نگاه می‌کنند، بنابراین می‌توانید در شناخت نامزدهای انتخاباتی و تشویق به حضور در پای صندوق‌های رأی، نقش مهمی ایفا کنید.

برشی از کتاب مادران میدان جمهوری

در بخشی از این کتاب تازه منتشرشده مادران میدان جمهوری: روایتی مادرانه از دعوت به انتخابات می‌خوانیم:

«...بعد از یکی دو بار سلام کردن، بالاخره به چشم‌شان آمدیم و جواب‌مان را دادند. اجازه گرفتیم و نشستیم. دوستم خسته از مقدمه چینی‌های صبح تا حالا توی جلسه‌های مختلف، یک راست رفت سر اصل مطلب! با همان صدای گرفته‌اش گفت:« نظرتون راجع به انتخابات چیه؟»

خانمی که چند قدم دورتر ازش نشسته بود با عصبانیت گفت: «هرکس رأی بده احمقه!» خانم دیگری که کنارش مشغول تخمه شکستن بود گفت: «برنج کیسه‌ای 300تومنه. برای چی رای بدیم؟»

در میانه این موج‌های منفی یکی‌شان گفت: «چرا رأی ندیم حق‌مونه.» زن جوان کناری‌اش دنباله حرفش را گرفت و گفت: «ما مستأجریم بچه کوچیک داریم، کلی پول پوشکشه. ولی صاحب خونه‌م آدم خوبیه اجاره رو زیاد نکرده. همه که بد نیستن.»

انگار به دوجبهه تقسیم شده بودند. یکی این طرفی‌ها می‌گفتند و یکی آن طرفی‌ها. ما هم نشسته بودیم و گوش می‌کردیم. دیگر بحث داشت بالا می‌گرفت...»

پیشنهاد کتاب مادران میدان جمهوری: روایتی مادرانه از دعوت به انتخابات

کتاب «مادران میدان جمهوری»؛ روایتی مادرانه از دعوت به انتخابات که تحقیق و تدوین آن برعهده مریم برزویی بوده، در 208 صفحه توسط انتشارات راه یار منتشر شده است و علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌ مادران میدان جمهوری: روایتی مادرانه از دعوت به انتخابات را از سایت پاتوق کتاب فردا تهیه کنند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط