loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «صنوبر» رونمایی شد

انتشارات مرتبط : خط مقدم

نویسندگان مرتبط : هادی حکیمیان

چهارشنبه 9 اسفند 1402

کتاب «صنوبر» به قلم هادی حکیمیان که روایتگر زندگی شهید اسماعیل حیدری برای مخاطب نوجوان است، همراه با جشن دهه فجر انقلاب اسلامی در دبیرستان فرهنگ رونمایی شد.

روایت داستانی زندگی شهید اسماعیل حیدری

کتاب صنوبر، روایت داستانی زندگی شهید اسماعیل حیدری است. روایت کتاب از تولد اسماعیل و برادر دوقویش شروع می‌شود و به سال‌های کودکی و نوجوانی او می‌رسد؛ به هنگامی که زندگی اسماعیل با جنگ گره می‌خورد، اسماعیل 14، 15 ساله است که سرودی در محضر امام خمینی در تهران اجرا می‌کند؛ بعد از بازگشت از تهران اسماعیل از پدرش می‌خواهد که اجازه بدهد به جبهه برود. پدر شرطی می‌گذارد و دوقلوها عازم جبهه می‌شوند و این شروع ماجرا است برای اسماعیل. جنگ وارد زندگی اسماعیل می‌شود و همه‌ی سال‌های زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بخشی از متن کتاب صنوبر:

«حاج اسماعیل حیدری با اعتماد به نفس، پای راستش را روی تخته سنگی صاف، ستون کرده و با تفنگی دوربین‌دار به سمت نیروهای دشمن شلیک می‌کند. انگار نه انگار که خطر در یک قدمی اوست. فرمانده باید هم اینقدر شچاع و نترس نشان بدهد. چشم امید همه‌ی نیروها به اوست. حلقه‌ی محاصره لحظه به لحظه تنگ‌تر می‌شود. حالا از چپ و راست و از روبه‌رو گلوله می‌بارد. نیروهای دشمن روی تپه و روی شیب‌ها قرار دارند، در حالی که بچه‌های مدافع حرم توی دشت پراکنده‌اند. جلال رو به دشمن رگبار می‌زند. حاج اسماعیل داد می‌زند: نزن جلال! رگبار نزن! مهمات کمه!

پیشنهاد کتاب صنوبر

کتاب صنوبر: زندگی نامه داستانی شهید اسماعیل حیدری به قلم هادی حکیمیان از مجموعه کتاب‌های "مرد میدان" در دفتر ادبیات کودک و نوجوان انتشارات خط مقدم (قمقمه) است که به تازگی رونمایی شده و به بازار نشر رسیده است. برای تهیه کتاب صنوبر به سایت پاتوق کتاب فردا مراجعه کنید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط