loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدید چاپ «سه شنبه های دوست داشتنی»

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : محمدرضا سرشار

مجموعه داستان «سه شنبه های دوست داشتنی» به کوشش محمدرضا سرشار با چاپ دوم روانه بازار نشر شد.

یکشنبه 28 مرداد 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، اولین جلد از مجموعه داستان های کوتاه اعضای جلسه های سه شنبه نقد داستان حوزه هنری با عنوان «سه شنبه های دوست داشتنی» به کوشش محمدرضا سرشار به چاپ دوم رسید.

این کتاب شامل 22 داستان کوتاه با موضوعات مختلف است که در ابتدای هر داستان بیوگرافی مختصری از نویسنده اثر و فعالیت هایش نیز آورده شده است. این نویسندگان کسانی هستند که دوره های نقد ادبی را زیر نظر اساتید حوزه هنری گذرانده اند و هر کدام اثراتی از خود در مجله ها و کتاب ها منتشر کرده اند.

«سه شنبه های دوست داشتنی» صداهایی متفاوت ازنسلی نه چندان قدیمی است. نسلی که حالا قشر میانسال جامعه امروز را تشکیل می دهند و نگاهشان به همه جنبه های زندگی امروز، نگاهی است نشات گرفته از تجارب سالیان عمر. آن ها در این داستان ها، از روزگار امروز با همه پیچیدگی هایش در روابط میان آدم ها، و فراموشکاری هایش نسبت به بسیاری از ارزش های گذشته حرف می زنند. بیشتر داستان ها، بر پایه گسیختگی روابط در نسل امروز، و یا معضلاتی بنا شده که گریبان نسل جوان را گرفته است. آن ها از روابط و رویاهای نسل جوان حرف می زنند، رویاهایی که گاه از منطق واقعیت به دورند و در عالم خیال واقع می شوند.

اکثر نویسنده های مجموعه در داستان هایشان می کوشند تا از ورای تیرگی های دنیای امروز به بیان حقیقت بپردازند و ارزشهای فراموش شده را دوباره متبلور سازند. آنها اغلب برای رهایی شخصیت هایشان از گرفتاری ها، مذهب و ارزشهای به جا مانده از دفاع مقدس را به عنوان راه رهایی معرفی می کنند. نگاه نویسنده های زن مجموعه، به سادگی از لحن زنانه آن ها و موضوع داستان هایشان پیداست. نبرد میان خیر و شر، در بسیاری از داستان ها جاری است و برای آن ها که دلشان می خواهد قصه هایی ساده و روان با موضوعاتی بنا شده بر ارزشهای اخلاقی و دینی بخوانند، خواندن کتاب «سه شنبه های دوست داشتنی»، تجربه لذت بخشی خواهد بود.

اولین داستان به نام «دختر عموها» از اقدس ارطایفه است که داستان دختری را شامل می شود به نام روشنک که عمو و دخترعمویش از ایتالیا آمده اند. روشنک خیلی به دخترعمویش حسودی می کند؛ در حالی که آن ها از دو دنیای متفاوت هستند؛ روشنک میانه خوبی با مذهب ندارد اما دخترعمویش فردی مذهبی است.

نبرد میان خیر و شر در بسیاری از داستان های این کتاب جاری است و برای آن ها که دلشان می خواهد قصه هایی ساده و روان با موضوعاتی بنا شده بر ارزش های اخلاقی و دینی بخوانند، خواندن کتاب «سه شنبه های دوست داشتنی»، تجربه لذت بخشی خواهد بود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط