loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داستانی از نمکی و مار عینکی برای نوجوانان

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : فرهاد حسن زاده

حسن زاده داستان «نمکی و مار عینکی» را بر اساس یک افسانه خودساخته برای نوجوانان خلق کرده است. این رمان داستان پسرکی به نام نمکی است که در کشور خیالی آفتاب و مهتاب، همراه با پهلوان تیمور نمایش مارگیری می دهد.

دوشنبه 28 مرداد 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، «نمکی» در این اثر با کمک مارعینکی به دنبال هفت دزد یاقوت های پادشاه می رود.

ادبیاتی مبتنی بر تخیل و خیال ورزی سیّال و کاربرد قصه در قصه، ساختاری است که نویسنده در این اثر استفاده کرده و به نحو زیبایی در داستان نشسته است. فرهاد حسن زاده در نگارش این قصه گاه از طنز ملیحی نیز استفاده کرده و کتاب درست مانند دیگر آثار او، دارای نگاه اجتماعی و انتقادی به مسایل روز است و همین ها داستان را برای نوجوانان آموزنده تر کرده است.

در قسمتی از کتاب اینگونه آمده است: از کتاب:مار عینکی بالا و بالاتر می آمد و لحظه به لحظه درشت تر و درازتر می شد و مردم با تعجب به هم می گفتند ماری به این بزرگی چه طور در صندوقی به آن کوچکی جاگرفته؟ پولک های بدن عینکی زیر نور آفتاب می درخشید و برق می زد و هر لحظه رنگی از هفت رنگ رنگین کمان به خود می گرفت. آهنگ تنبک عوض شد، و با ضرب جدید، نمکی با دست هایش عینکی را به سوی خودش دعوت کرد. مار پیچ و تابی خورد و به سویش رفت.

برای خرید اینترنتی این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا اینجا را کلیک کنید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط