loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قهرمان داستان زندگی: معرفی 8 کتاب پدرانه

معرفی کتاب به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر

چهارشنبه 4 بهمن 1402

4 دی ماه ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر است. ولادت یک پدر مهربان که محبتش بر همه خلق عیان و هدایت قلب انسان ها را عهده دار است. چه خوش سوالی پرسید آقای مطهری "فوق‌‌ العادگی علی(ع) در چیست که عشق‌ ها را برانگیخته و دل‌ ها را به خود شیفته ساخته و رنگ حیات جاودانی گرفته و برای همیشه زنده است؟" مولود کعبه در همه فضایل اخلاقی، معرفتی و اندیشه ای از همه مردمان گوی سبقت را ربوده و خلق را شرمنده ابرهای پر باران بهاری بخشش و محبتش کرده است. پاتوق کتاب فردا ولادت حضرت علی و روز مرد را خدمت شما مخاطبین فرهیخته تبریک و تهنیت عرض می کند.

 

ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر

به مناسبت ولادت حضرت علی و روز پدر پاتوق کتاب فردا معرفی کتاب هایی درباره حضرت علی (ع) و کتاب هایی برای هدیه روز پدر معرفی خواهد کرد. 

 

معرفی کتاب درباره امیرالمونین حضرت علی (ع)

کتاب ترجمه الغارات

کتاب ترجمه الغارات: سال‌ های روایت نشده از حکومت امیرالمومنین (ع) نوشته ابراهیم بن محمد ثقفی و ترجمه سید محمود زارعی با مقدمه علیرضا پناهیان است. نشر بیان معنوی این کتاب را منتشر کرده است. کتاب، روایت‌گرِ سال‌های روایت‌ نشده از حکومت امیرالمومنین (ع) است؛ سال‌هایی که به دورۀ غارات مشهور هستند.

کتاب جاذبه و دافعه علی (ع)

کتاب «جاذبه و دافعه علی (ع)» اثر استاد شهید آیت‌اللّه مرتضی مطهری به معرفی ویژگی‌های امیرالمؤمنین(ع) از زاویه‌ای متفاوت می‌پردازد. این کتاب در انتشارات صدرا چاپ شده است.

کتاب جاذبه و دافعه علی (ع)، مجموعه‌ای است از چهار سخنرانی که در روزهای 18 تا 21 ماه مبارک رمضان سال 1348 در حسینیهٔ ارشاد ایراد شده است و مشتمل است بر یک مقدمه و دو بخش. در مقدمه کلیاتی دربارهٔ جذب و دفع به طور عموم و جاذبه و دافعهٔ انسان‌ها به‌طورخاص بحث شده است.

کتاب علی از زبان علی

کتاب علی (ع) از زبان علی(ع) را محمد محمدیان گردآوری کرده است و توسط دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است. کتاب علی از زبان علی دربردارنده گزارش های تاریخی و روایی بر اساس سیر طبیعی گفتارهای اجتماعی و سیاسی است و نه عهده دار بیان معارف عمیق توحیدی.

در واقع کتاب علی (ع) از زبان علی (ع): زندگی و زمانه امیرالمومنین علیه السلام از زبان خودش ، از اول تا آخر از کلام حضرت علی(ع) است و پاورقی جزئی دارد. این کتاب از 10 فصل دوران مکه، دوران مدینه، دوران خلفا، دوران خلافت، دوران جنگ جمل، دوران جنگ صفین، دوران حکمیت، دوران جنگ نهروان، دوران غارت ها و دوران شهادت تشکیل شده است.

کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند

ناقوس ها به صدا درمی آیند، داستان یک کشیش مسیحی است که در مسکوی روسیه زندگی می‌کند و نمی‌داند که علاقه منحصر به فردش به دست‌نوشته‌های عتیقه، او را در چه ورطهای میاندازد و مسیر زندگی‌اش را تا چه اندازه دگرگون می‌کند.

 ناقوس ها به صدا درمی آیند، نوشته‌ی ابراهیم حسن بیگی، روایتی از عشق و ارادت مردی مسیحی به حضرت علی (ع) است که به تدریج با آثار و اندیشه‌های ایشان آشنا شده و پس از آن زندگی خود را به گونه‌ای دیگر سپری می‌کند. کتاب ناقوس ها به صدا درمی آیند در انتشارات عهد مانا به چاپ رسیده است.

 

معرفی کتاب های پدرانه

در این قسمت کتاب های پدرانه را به شما معرفی می کنیم. کتاب هایی که از جنس لبخند خسته پدر موقع آمدن به خانه، از حضور یک کوه و تکیه گاه است. این کتاب ها یک نقطه اشتراک دارند، عنوان پدرانه و هر کدام در موضوعات و ژانر های مختلف نوشته شده اند و روایتی منحصر به فرد دارند. برخی از کتاب ها تجربه های پدرانه را روایت کرده اند، برخی از درد بی‌بابایی و جای خالی یک کوه حرف می زنند و برخی از کشمکش میان پدران و فرزندان خود قصه ای را بازگو میکنند.

کتاب پروژه پدری

نویسندگان کتاب پروژه پدری، پدران جوانی‌ اند که دغدغه‌ های مختلف و کودکان متفاوتی دارند و از رازهای مگویی گفته‌ اند و نوشته‌ اند که ما تابه‌حال از پدرها کمتر شنیده‌ ایم و شاید انتظار هم نداریم مردی این‌ قدر عیان از ترس‌ ها و اضطراب‌ هایش بگوید.

خواندن چالش های مشترک پدرانه می تواند به پدرها قدرت مبارزه ببخشد و برای پدر های آینده نگاه واقع بینانه ای بدهد. پروژه پدری توسط فاطمه ستوده ویراش شده و در انتشارات نشر اطراف به چاپ رسیده است.

کتاب بی بابا

حسین شرفخانلو، مستند نگاری است که شاید پیش از این او را با کتاب های «قصه قبرستون»، «آخر شهید می شوی»، «امین آرا» و... شناخته باشید؛ کتاب «بی بابا: روایت هایی از فقدان پدر» اثر دیگر این نویسنده است که توسط موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم منتشر شده است.

بی بابا، مجموعه هفده خاطره که جای خالی یک کوه را به رخ زندگی می‌کشند، از زبان کسانی روایت شده که در روز پدر، دنیایی از حسرت را در آغوش می‌گیرند. کتاب را به کسانی پیشنهاد میدهیم که هنوز می توانند مردی را بابا صدا بزنند، و می‌خواهند وجودش را بیش از همیشه ارزش نهند.

کتاب پدری به نام حسین

کتاب پدری به نام حسین، با نگاهی متفاوت، این بار امام حسین (علیه السّلام) را نه در میدان نبرد، که به عنوان فرزندی شایسته، همسری عاشق و پدری مهربان در کنار خانواده به شما معرفی خواهد کرد.

کتاب پدری به نام حسین: مهارت های تربیتی پیشوای سوم در بستر خانواده، نوشته محمد صحتی سردرودی است و در انتشارات مهرستان به چاپ رسیده است.

کتاب پدران و پسران

کتاب پدران و پسران نوشته ایوان تورگنیف و ترجمه مهری آهی است. این داستان از لحاظ زمانی و ایدئولوژیکی مربوط به دو دوران متفاوت‌‌اند. این کتاب در وصف پدران و پسرانی است. پدران نماد افراد محافظه‌‌کار و سنت‌‌‌گرایی هستند که در آنها اصلاحات یا به‌‌کُندی شکل می‌‌گیرد یا اصلاً شکل نمی‌‌گیرد، اما پسران افرادی بسیار رادیکال‌‌اند. شرکت انتشارات علمی و فرهنگی این رمان مشهور روسی را روانه بازار کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط