loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترجمه الغارات: سال‌ های روایت نشده از حکومت امیرالمومنین (ع)

4.4 (33)

ناشر بیان معنوی

تحقیق و تنظیم کتاب سید محمود زارعی

مقدمه نویس علیرضا پناهیان

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 303

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 98401 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ترجمه الغارات: سال‌ های روایت نشده از حکومت امیرالمومنین (ع)، نوشته سید محمود زارعی است و با مقدمه علیرضا پناهیان توسط نشر بیان معنوی به چاپ رسیده است.آنچه افکار عمومی از حکومت امیرالمومنین (ع) در ذهن دارند، سه جنگ مشهور حضرت با طلحه و زبیر، معاویه، خوارج است. این در حالی است که تمام این جنگ ها کمتر از نیمی از حکومت پنج ساله حضرت را تشکیل می دهد و امیر المومنین بعد از جنگ نهروان به مدت دو سال و نیم به حکومت ادامه دادند؛ اما متاسفانه کمتر کسی از این دوران مهم و استثنایی مطلع است و کمتر به آن پرداخته می شود.

این سال های روایت نشده از حکومت آن حضرت که به دوره غارات مشهور شده، از جهاتی مهم تر و درس آموزتر از نیمه اول حکومت ایشان است و از قضا تناسب زیادی با شرایط و اتفاقات کنونی ما و منطقه دارد.

کتاب ترجمه الغارات: سال‌ های روایت نشده از حکومت امیرالمومنین (ع)، تلخیص و ترجمه ای روان از کتاب معتبر و قدیمی الغارات است که به روایت آن سال ها می پردازد.

ابوذر از رسول خدا (ص) نقل کرده است که آن حضرت فرمود: «مَنْ فَارَقَنِی فَقَدْ فَارَقَ اللَّهَ وَ مَنْ فَارَقَ عَلِیاً فَقَدْ فَارَقَنِی؛ هرکس از من جدا شود از خدا جدا شده است و هرکس از علی (ع) جدا شود از من جدا شده است.»

یکی از مشکلاتی که پس از جنگ نهروان و نمایان شدن سستی یاران امیرالمؤمنین (ع) برای حکومت آن حضرت به وجود آمد، این بود که هرکس از اصحاب حضرت که خیانتی می‌کرد یا به دنیا گرایش پیدا می‌کرد، برای خود مأمنی سراغ داشت که از دست امیرالمؤمنین (ع) بگریزد و به آن پناه ببرد، که آن مأمن، شام و قرار گرفتن تحت حمایت معاویه بود. در نتیجه عده‌ای از اصحاب امیرالمؤمنین (ع) خیانت کرده و به سمت شام می‌گریختند.

--------

علی (ع) مُنذِر بن جارود را حاکم فارس قرار داد. او چهارصد هزار درهم مالیات از مردم جمع‌آوری کرد و آنها را برای خودش برداشت. امیرالمؤمنین (ع) او را به زندان انداخت. صعصعة بن صوحان پیش امام (ع) شفاعت کرد و در کار او به جد ایستاد تا توانست او را از زندان آزاد کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

حمیدرضا خاکی

این کتاب نشون میده غریبی حضرت رو بعد از حضرت محمد ص و حضرت فاطمه ع ، ای کاش ما برای مهدی فاطمه عج همچون آنان که در کتاب الغارات اند نباشیم

27 آذر 1401

محمدطاها عابدین

سلام کتاب خبلی خوبیه، بخونید تا بفهمید امیرالمؤمنین با مردم کوفه چه رنج هایی کشیدن

1 شهریور 1401

ابوالفضل زارعی

همیشه امیرالمؤمنین رو امامی مقتدر ، شجاع و حکیم میدونستم ، اما بعد از خوندن این کتاب تمام اون اوصاف ذیل رافت و مهربانی خلاصه میشه، دردی که از فراق این امام بر بشریت عارض شده تا ظهور امام زمان التیام پیدا نمیکنه، از روزی که این کتاب رو خوندم هروقت اسم و یاد امیرالمؤمنین میاد داغی در اعماق وجودم تازه میشه

3 مرداد 1401

الیاس فاریابی

همین دو روز پیش خواندنش را تمام کردم

اگه قبلش مطمئن بودم اگه امام زمان ظهور کنه یارشم

الان اصلا این اطمینان رو ندارم و دعام اینه که خدا ما رو تا اخر تو رکاب امام زمان نگه داره ان شاالله

20 خرداد 1401

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما