loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایوان تورگنیف

ایوان سرگئویچ تورگنیف، مشهورترین و سرشناس ترین شاعر و نویسنده قرن نوزدهم در سال 1818 در روسیه متولد شد و در سال 1883 در پاریس در گذشت. تحصیلات خویش را در دانشگاههای مسکو، سن پطرزبورگ و برلن انجام داد، با وجود آنکه در خانواده متعینی تولد یافته بود، همواره علیه نظام ارباب- رعیتی که در رژیم تزاری معمول بوده، مبارزه می کرد.به همین منظور از خدمت نظام فرار کرد و روسیه را ترک گفت. مسافرتهای زیادی به کشورهای اروپای غربی کرد و سخت تحت تاثیر عقاید آنان قرار گرفت. او در نهضتی که در جهت ایجاد تحولات بنیادی در کشورش بوجود آمده بود، سهم بسزایی داشت و با آثار انتقادی خویش مخصوصا "خاطرات یک شکارچی" ضربات سهمگینی به نظام فرتوت و فئودالی رژیم تزاری زد، مع هذا کارهای ادبی او، مخصوصا قریحه و استعدادش در توصیف صحنه های بومی و روستایی و خلق پرسوناژهای نیهیلیست برایش شهرتی به مراتب فزون تر از فعالیتهای سیاسی به ارمغان آورد.
خاطرات یک شکارچی (1847-1851 )،رودین (1856)، آشیانه اشراف (1859)، پدران و پسران (1862)، در آستانه فردا (1860)، دود (1867) و خاک بکر (1876) از آثار مشهور اوست.
  • زادروز
    1818
  • محل تولد
    روسیه
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    شنبه 12 اردیبهشت 1388
  • شناسه
    3324
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی