loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خیمه خادمی: آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل بیت علیهم السلام

ویراست دوم

4 (4)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده محمدرضا عابدینی

تحقیق و تنظیم کتاب محسن خلیل آزاد | مهدی کهکی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 260

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 100380 10003022
150,000 135,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بر خلاف «بیت» که محل بیتوته‌کردن و نشستن است، «خیمه» منزلی برای اقامه و تدارکی برای به پا خاستن است. خیمه‌های خادمی اباعبدالله(ع)، منزل تدارک و اقامه است، نه منزل بیتوته و توقف، پس در آن‌ها هم حق باید شناخته و شناسانده و اقامه شود، هم باطل باید شناخته و شناسانده شود و دشمنان که در رأس آنان ابلیس ملعون است، بایستی در آن رسوا شوند. خیمه خادمی ، به پا کردن پرچم‌ها و نشانه‌هایی است تا سالکان راه را گم نکنند و غافلان از غفلت خود خارج شوند. از این جهت، حقیقت خادمی، حقیقت عبودیت است و خادم معصوم(ع) جایگاهی خاص و ارتباط نزدیک‌تری با ایشان دارد. این جایگاه ویژه تکالیف خاصی را هم برای او به دنبال دارد و به‌همین خاطر شناخت جایگاه خادمی و تکالیف و وظایف متناسب با آن و در یک کلام «آداب خادمی» از مهم‌ترین وظایف خادمان هیئات است.

آداب خادمی مجالس اهل‌بیت‌علیهم‌السّلام را از دو منظر می‌توان بررسی کرد. منظر اول، منظر فردی یعنی نگرش‌ها، ارزش‌ها و آدابی است که خادم در هر مرتبه ای از خدمت باید آن‌ها را کسب و رعایت کند. منظر دوّم؛ منظر جمعی و آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت‌علیهم‌السّلام که شامل مباحثی مانند هدف‌گذاری، تشکیلات‌سازی و هویت‌سازی هیئآت و مجالس اهل بیت‌علیهم‌السّلام می‌شود.
مباحث منظر اوّل در کتابی تحت عنوان «ادب خادمی» منتشر خواهد شد ولی در این کتاب سعی شده تا به حول و قوه‌ی الهی و با استعانت از صاحبان اصلی این مجالس یعنی خود حضرات معصومین‌علیهم‌السّلام بیشتر به منظر دوّم یعنی برخی از مهم‌ترین وظایف و نقش‌های جمعی و تشکیلاتی پرداخته شود.

کتاب خیمه خادمی در کنار کتاب‌های ادب عاشقی، قدم عاشقی و ادب خادمی مجموعه‌ای است که برای آداب احیای امر اهل‌بیت‌علیهم‌السّلام و اقامه خیمه‌های عاشقی و خادمی جمع‌آوری شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما