loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گلشن احباب در کیفیت سیر و سلوک اولی الالباب - جلد چهارم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 101124 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
50,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

حرکت به سوی محبوب لم یزلی و لایزالی و سلوک طریق قرب پروردگار، علاوه بر عنایت الهی و مجاهده و مراقبه، محتاج اطلاع بر نحوه سیر و لوازم مورد نیاز سفر إلی الله است و اینکه چگونه می‌ توان مسیر رسیدن به لقاء حضرت معبود را استوارتر، مطمئن ‌تر، سریع‌ تر و با آفات کمتری طی نمود. از طرف دیگر، گاهی انسان طریقه حرکت إلی الله را می ‌داند و به وظایف و دستورالعمل‌ های سیر به سوی خداوند آگاهی دارد، ولی مع الأسف دچار غفلت شده، به تدریج سرعت حرکت او کُند و خدای ناکرده متوقف می‌ گردد. بدین خاطر، کسی که در راه خدا قدم گذاشته و عشق و محبّت پروردگار را در دل دارد، باید مراقبت دائمی داشته باشد تا نقصان و فتوری در محبّت و طلب او ایجاد نگردد، چون خاصیت عالم کثرت این است که او را به خود جذب نموده و با مختصر غفلتی، انسان را از عالم وحدت به این عالم می‌ کشاند.

لذا غفلت از یاد پروردگار، برای سالکین إلی الله بسیار مضر است و هیچ ندامتی در قیامت شدیدتر از پشیمانی بر لحظات غفلت از یاد و توجّه به خداوند نیست. به همین جهت، مؤمنین باید سعی نمایند اوقات غفلت خود را کم نموده، دائماً مراقب حالات نفس خود باشند.

برای رسیدن به این منظور، در قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السّلام، دستور به استفاده از موعظه و یادآوری داده شده است. موعظه باعث نشاط در حرکت به سوی کمال و زنده شدن دل می‌ گردد.

کتاب حاضر، حاصل مطالبی است که حضرت آیة الله حاج سیدمحمدصادق حسینی طهرانی حفظه‌الله در جلسات انس و ذکر خداوند، برای دوستان طریق و پویندگان شبل سلام، بیان نموده‌اند.

این جلسات بیشتر حاوی نکات عرفانی، اخلاقی و برخی مباحث اعتقادی، فقهی و تاریخی است که با استفاده از آیات نورانی کتاب الله، روایات مأثوره از معصومین علیهم السلام و کلمات اولیاء إلهی، ایراد گردیده است.

مراقبات ماه‌های ذوالقعدة الحرام و ذوالحجّه الحرام، آداب شرکت در جلسات ذکر خداوند و ارتباط با دوستان سلوکی، ارتباط محبّت و عشق به خداوند با حضرت سیّدالشّهداء علیه‌السّلام و قضیّه عاشورا، ضرورت مجاهدۀ با نفس، ثمرات عشق به پروردگار و راه‌های رسیدن به آن، لزوم کسب نور در سلوک إلی الله، تبعات و نتائج تبعیّت از هوای نفس و آرزوهای بلند داشتن، شرح و تفسیر عبارتی از مرحوم سیّد حیدر آملی (قدّه) دربارۀ مراتب بهشت و جنّة الذات، توجّه به عبودیّت و پرهیز از إعجاب به نفس، و مراقبات ماه رجب، عمده محتوای این جلد را رقم زده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما