loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

د مثل دوستی: برای پرورش عقلانیت در روابط اجتماعی

5 (1)

ناشر جمال

نویسنده غلامرضا حیدری ابهری

تصویرگر سام سلماسی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 132

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 101407 10003022
120,000 114,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب د مثل دوستی، برای پرورش عقلانیت در روابط اجتماعی، اثر غلامرضا حیدری ابهری است با تصویرگری سام سلماسی و چاپ انتشارات جمال.

این اثر کتابی کاربردی و ارزشمند برای کودکان گروه سنی بالای 8 سال است. کتاب حاضر یکی از مهم ترین موضوعات زندگی اجتماعی کودکان یعنی دوستی را محور مباحث خود قرار داده است و با طرح پرسش ها و پاسخ ها سعی دارد در این زمینه کودکان را با اصلی ترین مسائل دوستی آشنا سازد. مجموعه پیش رو حاوی 70 پرسش و پاسخ از جمله: «فواید دوست خوب داشتن چیست؟، دوست واقعی کیست؟، چرا باید با کسی دوست شد؟، آیا اشکالی دارد به خانه ی دوست زنگ زد؟، زمانیکه دوستم غمگین بود، چطور خوش حالش کنم؟، آیا اشکالی دارد اصلا با کسی دوست نشویم؟ و…» می باشد که مولف با بیانی ساده و روان آنها را مطرح ساخته است.

برای دوستم چه دعایی بکنم بهتر است؟

بهترین دعا برای هرکسی، با بهترین دعا برای دیگری فرق می کند. بهترین دعا برای یک مریض، دعا برای شفای اوست. بهترین دعا برای یک فقیر، دعا برای ثروتمند شدن اوست. بهترین دعا برای کسی که بی کار شده، دعا برای پیدا کردن یک شغل است. با این حال، شاید بهترین دعا برای دوستانت این باشد که خدا به او علم و ایمان بسیار بدهد و در آخرت، او را به بهشت ببرد.

آیا می دانی؟

وقتی تو برای دوستت دعا می کنی، خدا همانند آن خواسته را به خودت هم می دهد. مثلا وقتی دعا می کنی که خدا به دوستت یک دوچرخه بدهد، خدا به خودت هم یک دوچرخه می دهد انشاءالله. یعنی فرشته ها برای دعای تو آمین می گویند و همانند آن خواسته را برای تو نیز از خدا درخواست می کنند.

اول دیگران

حضرت فاطمه (ص) یک شب برای همسایه ها دعا کرد؛ ولی برای خودش دعا نکرد. امام حسن (ع) از مادرش پرسید: «مادر جان! چرا دیشب همه اش برای دیگران دعا کردید؟»

حضرت فاطمه (ص) فرمود: «اول همسایه، بعد اهل خانه.» یعنی دعا کردن برای بقیه بهتر و باارزش تر است.

اگر دوستم غمگین بود، چه طور خوش حالش کنم؟

اگر دیدی دوستت غمگین است، اول از همه بپرس که چرا غمگین است. وقتی دلیل غم و غصه اش را فهمیدی، به او دلداری بده. مثلا اگر گفت: «مادرم مریض شده است و حالش بد است»؛

تو بگو: «غصه نخور. انشاءالله به زودی خوب می شود. من هم برای سلامتی اش دعا می کنم.»

بعد از دلداری دادن، کارهای دیگری هم می توانی انجام بدهی. می توانی یک جوک جالب برایش تعریف کنی. می توانی با او منچ بازی کنی.

می توانی او را به دیدن بقیه ی دوستانت ببری.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما