loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ)

2.8 (4)

ناشر سوره مهر

نویسنده محسن کاظمی

گردآورنده کتاب محسن کاظمی

راوی کتاب مرضیه دباغ

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 342

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1016 10003022
125,000 118,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مرضیه حدیدچی (دباغ) از جمله زنان مبارز در سال های منجر به پیروزی انقلاب است که فعالیت ها و حرکت های سیاسی خود را از سال 1346 آغاز کرد و این مبارزات را تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد. وی پس از پیروزی انقلاب فرمانده سپاه همدان، مسئول بسیج خواهران و نماینده مجلس شورای اسلامی بوده است.

نویسنده محسن کاظمی، کتاب "خاطرات مرضیه حدیدچی" را از طریق گفت وگو با وی و استفاده از منابع دیگر تدوین و تکمیل کرده است. این کتاب با دست نوشته ای از خانم دباغ آغاز و پس از مقدمه و پیش گفتار در 5 فصل با عناوین "سریان"، "هجرت"، "امواج"، "سیاحت شرق" و "پیوستها" تنظیم شده است.

ماجرای قیام 15 خرداد 1342، تحصیل در محضر آیت الله سعیدی و شروع مبارزات، دستگیری و شکنجه توسط عوامل شاه در سال 1352، هجرت به انگلستان، فعالیت های سیاسی در انگلیس، سوریه و لبنان، عزیمت به نوفل لوشاتو، فرماندهی سپاه همدان و عزیمت به مسکو برای ابلاغ پیام حضرت امام خمینی (ره) به میخائیل گورباچف از جمله محورهای موضوعی خاطرات مرضیه حدیدچی هستند.

کتاب خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ)، به قلم محسن کاظمی نوشته شده است و در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

... دیدم اگر تو ذوق گورباچف بزنم خیلی بد است، از این رو وقتی او دستش را دراز کرد، من چادر را روی دستم انداختم و با او دست دادم. این برخورد برای هربری امپراطوری شرق خیلی سخت و گران آمد.
سعی کرد به روی خود نیاورد و گفت: «من دستم را برای دست دادن دراز نکردم، بلکه دستم را به سوی این مادر انقلاب دراز کردم که بگویم ما همسایه های خوبی هستیم، ما دست بی اسلحه مان  را به سوی شما دراز می کنیم، شما هم مردهایتان را تشویق کنید که دست...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

رنجبر رنجبر

خیلی خلاصه بود

1 خرداد 1402

یا زهرا

سلام
خدا قوت
خدا رحمت این بانوی فرزانه ی انقلاب این بانوی ولایی و انقلابی رو ایشان زنی باتقوا شجاع و مومن بودند که امام و رهبر خود را تنها نگداشتند

5 بهمن 1396

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما