loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ویژگی ها و عوامل جامعه پیشرفته از دیدگاه آیت الله عیسی قاسم

به ضمیمه روش تفسیری ایشان

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

آیت الله شیخ عیسی قاسم قریب پنجاه سال است با مواضع ملی محکم، التزام ثابت به صلح و مجهز شدن، اصلاح‌ طلبی، ایجاد تغییر با استفاده از سخنان صادقانه و نصیحت هدفمند و فعالیت مستمر در راه ایجاد الفت و سازگاری و تقریب، در فضای دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بحرین فردی شناخته شده است و وفاداری و علاقه مردم به شخص او، و طرح‌ها و شفافیت و ایمان کاملی که به دعوت به خیر و مصلحت همگان دارد، بیانگر محبوبیت عظیم او در بحرین است. اما شناخت جامعه ما از افکار، نظرات، دیدگاهها و مواضع و عملکرد ایشان بسیار محدود است.

این کتاب تلاش می کند که بخشی از ابعاد علمی، گزیده ای از اندیشه ها و نظرات آیت الله عیسی قاسم را درباره ویژگی جامعه اسلامی، جامعه سازی قرآنی و همچنین اهتمام وی به قرآن و روش تفسیری او را نشان بدهد؛ ابعادی که در میان سایر ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایشان مورد غفلت خیلی از افراد و رسانه ها قرار گرفته است. این کتاب، پژوهشی است که تلاش می کند دیدگاه آیت الله عیسی قاسم را درباره مهم ترین عوامل رساندن جامعه پیشرفته به نور وجود و تحقق آن در زمین برجسته سازد. این پژوهش چند مبحث پی در پی را مورد بررسی قرار می دهد تا از خلال آن دیدگاه مستحکمی در این باره ارائه دهد. ابتدا مفهوم جامعه و پایه های عمومی برای ساختن آن را بیان می کند سپس ویژگی های جامعه اسلامی را به صورت ویژه معرفی می نماید و در پایان لوازم و شرایط کار اجتماعی را شرح میدهد.

یکی از امتیازات این اثر ارزشمند این است که به قلم استاد شیخ عادل الشعله نگاشته شده است که یکی از بارزترین ملازمان، مریدان و شاگردان آن جناب و در گذشته یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه بحرین و در حال حاضر از اساتید حوزه علمیه قم می باشد؛ افزون بر این، در زمان حضور در بحرین، یکی از اعضای موسس شورای علمای بحرین و رئیس بخش استراتژیک آن بود و امامت یکی از مهمترین مساجد مرکزی منامه به نام مسجد مؤمن را برعهده داشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما