loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

او فاطمه است: گوهر هستی و تراز سبک زندگی

ناشر دانش و اندیشه معاصر

نویسنده زهره یزدان پناه قره تپه

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 338

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102005 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

همه آفرینش بهانه‌ای است برای آفرینش نور درخشان دیگری از انوار پرتلالو اهل بیت(ع) و گواه و حجتی است براینکه دختر گرامی رسول خدا(ص)، در عبودیت، انسان کامل است و به همین دلیل نیز فاطمه زهرا(س)، برای همه بشر در همه زمان‌ها و همه مکان‌ها الگویی است بی‌بدیل و چنین است که درباره دختر گرامی خاتم‌الانبیا حضرت محمد مصطفی(ص)، فقط می‌توان گفت: و او فاطمه است. گوهر هستی و تراز سبک زندگی.

در چگونگی نگارش این اثر که تنها مرجع آن، جلد اول تا سوم دانشنامه فاطمی - نشر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی - بوده است، به علت سهل و ممتنع بودن موضوع اثر و متن آن، روال خاصی طی شده است.
در نظر گرفتن مخاطب عام به ویژه، زنان و دختران و نیز قشر جوان و دانشگاهی جامعه، ضرورت ایجاد زمینه برای ارتباط سهل آنها با متن اثر، نیازمند رعایت حتی الامکان نکاتی در نگارش اثر بود که سرآمد حاصل آنها، نثر روان و ساده نویسی و همچنین به رغم مطالب جدی و استدلالی در فرازهای معارف اعتقادی متن، حتی المقدور، توأم نمودن با نثر ادبی به قلم نگارنده است، به همراه پایبندی به مستندات. هرچه مطلوبیت است، مرهون عنایت آن بانوی نور و گوهر هستی بوده است و هر چه کاستی، مرهون قلم قاصر نگارنده.

فاطمه دارای مقام عصمت است و معصومه‌ای است که شناخت رفتار و سیره ایشان نقش بسیار مهمی در تزکیه و تربیت انسان‌ها به‌ویژه زنان و دختران در عصرهای مختلف دارد. سیره اخلاقی فاطمه شامل ابعاد مختلف سیره سیره‌های ایشان می‌شود. مانند سیره همسرداری، تربیت فرزند، خانه‌داری، عبادی، معنوی و همچنین دیگر جنبه‌هایی مانند سیرهاخلاقی ایشان هم شامل آداب و اخلاق اجتماعی که در تعامل با دیگران است.

این کتاب دارای سه بخش و هر بخش شامل چند فصل می‌‌شود. بخش اول تحت عنوان «حیات و شخصیت فاطمه» شامل زندگینامه در فصل یک، سیره فاطمه در فصل دو، اوصاف، فضایل و منزلت فاطمه در فصل سه و حوادث پس از رحلت پیامبر، در فصل چهارم است. همچنین فصل اول از بخش دوم که با عنوان «حکمت و معارف فاطمه» است، درباره منابع معارف، فصل دوم درباره معارف نظری، و فصل سوم درباره معارف عملی از دیدگاه فاطمه است. همچنین بخش سوم این کتاب تحت عنوان «فاطمه در دیدگاه‌ها»، در فصل اول به «فاطمه از نگاه» و در فصل دوم به «فاطمه در منابع» می‌پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما