ناموجود
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
موجود شد باخبرم کن

بیست و چهار تز در بازخوانی ابرکتاب «برساخت اجتماعی واقعیت»

دسته بندی: علوم اجتماعی

ناشر: سوره مهر

نویسنده: حامد حاجی‌ حیدری

سال نشر: 1399

تعداد صفحات: 99

فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
گزیده کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب بیست و چهار تز در بازخوانی ابر کتاب بر ساخت اجتماعی واقعیت اثر دکتر حامد حاجی حیدری است و در انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.
‌اَبَر کتاب «برساخت اجتماعی واقعیت» یکی از درخشان ترین متون جامعه شناسی است که نظر به انطباق نویسندگان با درس گفتارهای آلفرد شوتس، از جمله منابع کلاسیک جامعه شناسی محسوب می شود. در بازخوانی ابر کتاب بر ساخت اجتماعی واقعیت، حاشیه نگاری به این کتاب، با توجه به سبک نگارش که به سبک آیرونی و مطایبه گون کتاب اصلی نزدیک است، در نوع خود نخستین حاشیه نگاری از این دست محسوب می شود و حایز عنصر تازگی و نوآوری است.

گزیده کتاب

آنچه مهم است، این است که چطور ما زندگی اجتماعی را تجربه و التفات می کنیم، باید نحوه واقعیت تلقی شدن یک «واقعیت» را در جریان یک تجربه میان ذهنی و مفاهمه ای و اجتماعی شکل می گیرد، ابقاء می شود و دگرگونی می پذیرد.
اعتبار نهایی این «واقعیت» و «شناخت»این واقعیت، نه موضوع بحث است، و نه قابل بررسی است، چرا که همانطور که هوسرل مدلل کرد، این پرسش، پایه ای خارج از دوگانه موهوم سوژه/ابژه ندارد. آنها دو «اعلام جنگ» (marching order) علیه جامعه شناسی مدرن دارند.
از یک سوی، ایده دورکیم، در مورد شیئیت واقعیت اجتماعی را هدف قرار میدهند، و ازسوی دیگر، ادعای وبر در مورد سوبژکتیو بودن همه واقعیت های اجتماعی و تاریخی را ویران می کنند.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام