تهیه این کتاب کمی زمان لازم دارد و ممکن است با تغییر قیمت همراه باشد
110,000
تومان
افزودن به سبد خرید

مسایل اساسی جنگ در آثار منتشر شده ارتش و سپاه - جلد دوم

تاسیس سپاه و مدیریت بحران های امنیتی در کشور
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
گزیده کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

اهمیت تجربه جنگ برای هر کشوری به مثابه یک سرمایه استراتژیک برای مواجهه با موارد مشابه در آینده است. در وقع برخورداری از تجربه جنگ شامب وقوع و دفاع در برابر متجاوز، برای فهم ماهیت جنگ در آینده و مدیریت آن بسیار اهمیت دارد.

یکی از مهم ترین الزامات اندیشه ورزی درباره موضوعاات و مسائل اساسی جنگ، فراروی از زمان و از نگرش «واقعه محوری - تاریخی» است. در کتاب "مسایل اساسی جنگ در آثار منتشر شده ارتش و سپاه" آقای محمد درودیان تلاش کرده است تا این وقایع را بیان نماید.

کتاب مسایل اساسی جنگ توسط انتشارات مرکز اسناد دفاع مقدس در قطع رقعی به چاپ رسیده است.

گزیده کتاب

در مرداد 1360 تغییرات سیاسی کلی در کشور ایجاد و شهید رجایی به سمت رئیس جمهور انتخاب شد. این تغییرات در مسائل جنگ نیز تأثیر گذاشت، از جمله اینکه سپاه پاسداران خیلی فعال تر از قبل در صحنه های عملیات حضور یافت.

به هر صورت طرح عملیات آفندی در منطقه ماهشهر - آبادان در شرایط جدید سیاسی و نظامی که بعد از برکناری بنی صدر پیش آمده بود، مجددا از اوایل شهریور 1360 مطرح شد و در انجام کارهای ستادی و آمادگی جهت اجرا، قدمهای اساسی برداشته شد و در 15 شهریورماه این طرح به نام طرح عملیاتی ثامن الائمه(ع) تکمیل و برای انجام اقدامات آمادگی به واحدها و قرارگاه های ذی نفع ابلاغ شد.

صفحه 424 کتاب مسایل اساسی جنگ

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام