loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آیین خردپروری: پژوهشی در نظام تربیت عقلانی، بر مبنای سخنان امام علی (ع)

3 (1)

ناشر دانش و اندیشه معاصر

نویسنده سعید بهشتی

تعداد صفحات : 299

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10471 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فیلسوفان و اندیشمندان بزرگ، از دیر باز خرد آدمی را مهم ترین ویژگی جداکننده وی از حیوانات برشمرده اند. خرد، هدیه ای ربانی و مائده ای آسمانی است که انسان را در سیر استکمالی جاودانه و بی منتهایش به سوی آن مقصد خردآفرین مطلق نشان، خدای جان و جهان همراهی و یاوری می کند.
بدین سان، پرورش و تکمیل این گوهر گران سنگ ملکوتی، وظیفه ای بس حساس و حیاتی است که همواره کانون توجه ارباب آیین ها و اصحاب اندیشه ها بوده و هست.
اسلام، این آخرین و کامل ترین دین الهی نیز به گونه ای شایسته و در خور، بر مقام و منزلت ممتاز عقل صحه گذاشته، در دوعرصه کلام الهی و گفتار معصومان (ع)، خطوط کلی و اصول وروش های اساسی پرورش عقل را ترسیم نموده است.
کمال و پویایی این دین زنده و جاودانه، فراهم آورنده کلیه شرایط و عواملی است که برای تربیت تمام ساحت های وجود آدمی و از جمله، ساحت عقلانی وی، ضرورتی تام و تمام دارند. بر دینداران عالم و اندیشمندان است که با تلاشی بی وقفه در راه شناسایی، استخراج و تدوین آموزه های تربیتی دین مبین اسلام، گام نهند و یافته های پژوهشی خویش را در معرض دید و نظر اصحاب علم و فرهنگ و معرفت قرار دهند.
کتاب آیین خردپروری رهاورد یکی از این تلاش هاست. در این کتاب، سعی شده است تا طی پژوهش نظامدار، گفتارهای امام علی (ع) را از منظر تربیت عقلانی، تجزیه و تحلیل نموده، در قالب یک نظام تئوریک خرد پروری طبقه بندی و عرضه کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما