560,000
تومان
5 ٪
532,000
تومان
افزودن به سبد خرید

دائوی اسلام: کتاب مرجع درباره زوجیت در تفکر اسلامی

دسته بندی: ادیان

ناشر: حکمت

نویسنده: ساچیکو موراتا

ویراستار: بابک عالیخانی

سال نشر: 1402

تعداد صفحات: 640

امتیاز
2
نفر
4 از 5
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب دائوی اسلام: کتاب مرجع درباره زوجیت در تفکر اسلامی نوشته ساچیکو موراتا است. این کتاب با ترجمه زهرا کاظمی‌فرد و ملیحه رحمانی در انتشارات به نشر منتشر شده است.
ساچیکو موراتا، استاد دانشگاه ایالتی نیویورک، در دائوی اسلام نسبت‌های جنسیتی مطرح در سنّت اسلامی را در مرتبۀ «مابعدالطبیعی» بررسی می‌کند و بر آن است تا «اصولِ» مابعدالطبیعی حاکم بر آن را با تعمّق در سنّت حِکمی و عرفانی اسلامی دریابد؛
همان اصول عقلانی مشترک در اندیشۀ اسلامی و چینی که زنان و مردان روی زمین «رمزی» از آن‌اند. بدین منظور، موراتا برای زدودنِ پیش‌فرض‌ها در باب زنان در اسلام، و انتقال مفاهیم به مرتبۀ مابعدالطبیعی، از تعلیم دائویی یین و یانگ بهره گرفته است.
«دائو»ی «اسلام» یعنی نظر به سنّت اسلامی از منظری دائویی. در مرتبۀ متافیزیکی، خواه در سنّت اسلامی و خواه در سنّت دائویی، همه چیز در مقایسه با «ساحت مطلق الهی»، نسبی است. پس سخن از «نسبت‌ها» به میان می‌آید، و هر دوگانه‌ای در عالم، از جمله آسمان و زمین، مردانگی و زنانگی، یانگ و یین، در این زمینۀ نسبی مطرح می‌گردد.
تبیین این تناسبات در سلسله‌مراتب عالم، لازمۀ فهم نسبت میان زنانگی و مردانگی از منظر حکمی عرفانی است. این تناسبات در سه ساحتِ عالَمِ اله، آفاق و انفس در این کتاب مطرح شده است.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام