سیر تفكر معاصر كتاب دوم
سیر تفکر معاصر - جلد دوم
90,000
تومان
5 ٪
85,500
تومان
افزودن به سبد خرید

سیر تفکر معاصر - جلد دوم

دسته بندی: مبانی فکری فلسفی صهیونیسم و استکبار بین المللی

ناشر: سوره مهر

نویسنده: محمد مددپور

سال نشر: 1389

تعداد صفحات: 616

3
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب سیر تفکر معاصر 2، جلد دوم از مجموعة چهار جلدی «سیر تفکر معاصر» است که محمد مددپور آن را تدوین کرده است. این کتاب از سه باب تشکیل شده که هر باب خود شامل فصولی چند است.
باب اول، درباره زمینه های تجدد و دین زدایی در ایران و نخستین متفکران جدید ایران است. این باب از پنج فصل تشکیل شده است که معنای لغوی و اصطلاحی دین، شمه ای از اصلاح دین در جهان مسیحی، شهدای از دین در جهان اسلام، زمینه های تجدد و اصلاح دین در ایران، مدرنیسم و غربی شدن در قلمرو دین از موضوعاتی هستند که به این باب اختصاص داده شده اند.
باب دوم، در زمینه تجدد و اصلاح دین در اندیشه سید جمال الدین اسدآبادی است. که این باب چهره و راه سید جمال از دیدگاه های مختلف، روح فلسفی، مذهب نیچری، بینش ضد استعماری، حضور فلسفه و دین در نهضت تجدد اتحاد اسلام را بررسی کرده است.
باب سوم، به تجدد و دین زدایی در اندیشه میرزا ملکم خان ناظم الدوله و میرزا عبدالرحیم طالبوف می پردازد. این باب از شش فصل تشکیل شده است و مراحل مختلف سیر اندیشه میرزا ملکم و میرزا عبدالرحیم طالبوف را شرح می دهد.
هدف نویسنده از نوشتن این کتاب و سه جلد دیگر آن تلاشی است در جهت مطالعه و تحلیل مدرنیسم و پروتستانیسم اسلامی در اندیشه نخستین متفکران ایرانی از طریق تحلیل و تفسیر مضامین کتاب ها، مقاله ها و نامه های آنان.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام