120,000
تومان
10 ٪
108,000
تومان
افزودن به سبد خرید

مبانی دفاع از دیدگاه امام خمینی (ره) در دفاع مقدس با تحلیلی مقایسه ای

دسته بندی: شرح بیانات و دیدگاه های امام و رهبری

ناشر: دانش و اندیشه معاصر

نویسنده: سید علی بنی لوحی

سال نشر: 1388

تعداد صفحات: 472

امتیاز
1
نفر
5 از 5
فروش پیامکی این محصول
معرفی کوتاه
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کوتاه

کتاب مبانی دفاع از دیدگاه امام خمینی(ره) در دفاع مقدس با تحلیلی مقایسه ای سخنان و پیام‌های حضرت امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس با هدف تبین و تشریح مبانی دفاع از دیدگاه ایشان در نه فصل گردآوری شده است.

معرفی کتاب

کتاب مبانی دفاع از دیدگاه امام خمینی(ره) در دفاع مقدس با تحلیلی مقایسه ای سندی گویا از رهبری بی نظیر و شجاعانه بزرگ مرد تاریخ معاصر اسلام در هشت سال جنگ نابرابر است که حافظ عزت و شرف و امنیت همه ما حتی کسانی بود که اسلام امام و پیروان واقعی او را قبول نداشته و ندارند.

در این کتاب تلاش شده است به پرسش های مهم ذیل که عموماً در مورد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مطرح شده است با استفاده از منابع خارجی و اعتراف دشمنان پاسخ داده شود:

(1) زمینه تجاوز به چه صورتی شکل گرفت و متجاوز چه کسی بود؟ – (2) شعارهای«صلح طلبی» صدام که از هفته اول جنگ شروع و تا پایان جنگ ادامه داشت دارای چه ماهیتی بود؟ – (3) علل پیروزی های مقطعی دشمن در یک ماهه اول شروع جنگ چه بود؟ – (4) عوامل تمرکز قوا در جبهه اسلام پس از رکود اولیه، و رسیدن به پیروزی های بزرگ تا فتح خرمشهر چه بود؟ – (5) برخورد امام(ره) در مورد ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر و نفوذ به خاک عراق دارای چه ابعادی بود؟ – (6) چه کشورهایی در منطقه خلیج فارس، کمک های تعیین کننده به عراق داشتند؟ – (7) تأثیر آمریکا در جنگ ایران و عراق چه بود؟ – (8) شوروی(سابق) و کشورهای غربی چه تأثیری در جنگ ایران و عراق داشتند؟ – (9) تأثیرات استفاده عراق از سلاحهای شیمیایی علیه رزمندگان اسلام تا چه اندازه بود؟ – (10) دخالت مستقیم آمریکا در جنگ علیه ایران مخصوصاً در خلیج فارس تا چه اندازه مؤثر بود؟ – (11) چه عواملی باعث پذیرش قطعنامه از سوی ایران شد؟ – (12) برخورد مجامع بین المللی و باصطلاح حقوق بشر در تصویب قطعنامه های مربوطه تا چه حد مبتنی بر واقعیت بود؟ – (13) آیا قبول قطعنامه از طرف ایران شعارهای صلح طلبی صدام را به خاطر شروع حملات مجدد، خنثی نکرد؟ و پاسخ به دهها و صدها سؤال دیگر که با مطالعه متن می توان به آن دست یافت.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام