350,000
تومان
10 ٪
315,000
تومان
افزودن به سبد خرید

انقلابی بمانید - جلد دوم

جستاری پیرامون هستی شناسی و ضرورت نسبت حوزه و روحانیت با انقلاب اسلامی از بیانات امامان انقلاب

دسته بندی: حوزه و روحانیت

ناشر: حوزه و روحانیت و انقلاب اسلامی

سال نشر: 1402

تعداد صفحات: 608

امتیاز
1
نفر
5 از 5
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
گزیده کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب انقلابی بمانید توسط انتشارات مرکز مطالعات راهبردی حوزه و انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

«انقلابی بمانید» حاصل سال‌ها مطالعه و کار میدانی در خصوص حوزه‌ و روحانیت مبتنی بر بیانات و منظومه فکری امامان انقلاب است و دغدغه آن در بخش‌های ابتدایی کتاب مبانی و کلیات نگاه اسلامی بیان و بعد از آن هستی‌شناسی حوزه‌ و روحانیت در منظومه فکری اسلام ناب تبیین می‌گردد.
پس‌ از آن بررسی تطور و فراز و نشیب حوزه‌ و روحانیت در مواجهه با جریان‌های فکری معارض و دوران انزوای حوزه‌ و روحانیت است.
در ادامه به رستاخیز انقلاب اسلامی و قیام امام خمینی کبیر(رضوان الله تعالی علیه) و تأثیرات آن در احیای تراث دینی، حوزه‌ و روحانیت و در نهایت اسلام ناب پرداخته و اقدامات ایشان را در اقامه نظام اسلامی با همراهی حوزه‌ و روحانیت که حلقه‌ی واسط امام و مردم در راهبری انقلاب بودند را به تصویر می‌کشد.

انقلابی بمانید در دو جلد و مجموعا هفت فصل ارائه شده است:
جلد اول کتاب، حاوی فصل های اول تا چهارم با عناوین زیر می باشد:
- مبانی و کلیات
- هستی شناسی حوزه و روحانیت در نظام توحیدی
- احیاء حوزه و روحانیت به مثابه دستگاه فکری - رهبری
- حوزه و روحانیت بر سر دوراهی
جلد دوم نیز مشتمل بر فصل های پنجم تا هفتم به شرح زیر می باشد:
- و اینک انقلابی زدایی
- تنها مسیر...
- مبارزه، تنها مسیر تداوم انقلاب و حوزه انقلابی

گزیده کتاب

امروز همه ما در قبال چنین حوزه‌ای که از سویی میراث دوازده قرن مجاهدت علمای راستین، قیام علمی و عملی امام راحل، خون هزاران شهید از بهترین جوانان دوران اسلام و خون‌دل مستضعفان عالم است و از سوی دیگر مورد طمع و تهاجم جبهه گسترده استعمارگران و سربازان آگاه و ناآگاه آنان یعنی مروجان سکولاریسم و تحجر به‌عنوان جلوه‌های اسلام آمریکایی واقع‌شده است، مسئولیتی بی‌بدیل و تاریخی داریم؛ به‌ویژه آنکه حوزه‌ی علمیه، امروز مادر و قاعده نظام است و کیفیت صیرورت و نوع عملکرد آن تأثیری مستقیم و غیرقابل مقایسه بر اصل نظام و انقلاب اسلامی دارد لذا ست در کلام امامین انقلاب، استمرار و ادامه حیات نظام و انقلاب اسلامی به انتخاب مسیر حوزه‌وروحانیت و کیفیت حرکت ایشان بستگی مستقیم دارد.
بنابراین مهم‌ترین و بنیادی‌ترین مسئله انقلاب، مسئله «نسبت حوزه و انقلاب اسلامی» است. مسئله‌ای که علی‌رغم اهمیت فوق‌العاده و بی‌رقیبی که دارد، در تمام دوران انقلاب مهجور و متروک واقع‌شده است و به‌عنوان یک مسئله مستقل و ویژه، بر روی آن تمرکز نشده است. ازاین‌رو پرداختن به این مهم یک تکلیف الهی و یک وظیفه دینی و ملی هر عالم و طلبه‌ای است که در هر گوشه‌ای از این دنیای بزرگ، خودش را وامدار آن می‌داند و دوش خود را زیر بار منّت این حوزه و انقلاب بزرگ می‌بیند و همچنین وظیفه‌ی هر مسلمانی است که به سرنوشت اسلام و انقلاب اسلامی و حوزه‌وروحانیت علاقه‌مند‌است.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام