loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قدیس

5 (2)

ناشر کتاب نیستان

نویسنده ابراهیم حسن بیگی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 297

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

قدیس داستان دلدادگی یک کشیش مسیحی است که در مسکو زندگی می کند. کتاب قدیس توسط ابراهیم حسن بیگی نگاشته شده است و در انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

کشیشی مسیحی، کتاب ها و آثار خطی و قدیمی بسیاری دارد و به این کار عشق می ورزد. وقتی یک نسخه قدیمی از مردی تاجیک به دست او می رسد، علاقه مند می شود که کتاب را از او بخرد، اما مرد تاجیک کشته می شود و از اینجا به بعد، کشیش روسی پا در مسیری می گذارد که به شناخت امام متقین، امیرالمؤمنین، علی (ع) منتهی می شود. کشیش به خاطر حفظ جان خود مجبور به ترک مسکو می شود و به بیروت می رود. او کودکی ها و بخشی از عمرش را در این شهر گذرانده و پسر، عروس و نوه اش در آنجا زندگی می کنند.
علاوه بر این، او در پایتخت لبنان، دوستان و محققان فراوانی از جمله «جرج جرداق» نویسنده کتاب «الامام علی صوت العداله الانسانیه» را دارد که می توانند در کشف شخصیت امام علی (ع) به او کمک شایانی کنند. این کشیش روسی با مطالعه آثار فراوانی از نویسندگان مسیحی و اهل تسنن، امیر مؤمنان را به نیکی می شناسد و از موعظه ها و پندهای آن امام در سخنرانی های خود استفاده می کند. او همچنین، سخنان شیوای حضرت علی (ع) را سرلوحه زندگی خود قرار می دهد و توصیه هایی در باب مرگ و جهان پسین به فرزندش دارد.

داستان با دستگیری جنایتکارانی که به خاطر به دست آوردن نسخه خطی، هم دست به قتل مرد تاجیک زده و هم از کلیسا و منزل کشیش سرقت کرده اند، خاتمه می یابد و کشیش که آرامش از دست رفته را بازیافته است، همراه با همسرش به مسکو برمی گردد؛ گویی که او تعالیم علی (ع) را به عنوان بهترین و ارزشمندترین سوغات بیروت به خانه برده است؛ چرا که چمدان حاوی کتاب قدیمی و سایر آثار خریداری شده از سوی کشیش در فرودگاه جابه جا شده و او با چمدان دیگری به خانه رفته است.

دیگر شکی نداشت که به یک گنج واقعی دست یافته است. حتی اگر این عدد ربطی به سال کتابت نداشته باشد، باز کاغذهای پاپیروس و اوراق پوست آهو ثابت می کرد که قدمت این نسخه ی خطی بیشتر از آن است که بشود تصوری از آن داشت. کشیش جان تازه ای گرفت. شروع کرد به ورق زدن اوراق. بوی کهنگی کتاب را استشمام می کرد؛ کتابی که باید به هر شکل آن را به چنگ می آورد، اما در عین حال نباید در برابر مرد تاجیک، هیجانی از خود بروز بدهد.
بروز هر نوع هیجان و کلامی تأیید آمیز، معامله ی او را با غریبه دچار مشکل می کرد. غریبه نیز در همان حال داشت فکر می کرد که دوستش درباره ی قیمت صد هزار دلاری کتاب اغراق نکرده است؛ زیرا می دید که کشیش چگونه اوراق کتاب را لمس می کند و با هیجانی خاص به آن می نگرد.
  • زبان کتاب
    فارسی
  • سال نشر
    1394
  • چاپ جاری
    4
  • تاریخ اولین چاپ
    1390
  • شمارگان
    2200
  • نوع جلد
    جلد نرم
  • قطع
    رقعی
  • تعداد صفحات
    297
  • ناشر
  • نویسنده
  • وزن
    362
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    شنبه 30 اردیبهشت 1391
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    چهارشنبه 29 شهریور 1402
  • شناسه
    10599
  • دسته بندی :
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

نور فاطمه منصور

چرا این کتاب موجود نمی کند؟

27 مرداد 1400

سلام دوست عزیز

در صورت تجدید چاپ از طرف ناشر، در سایت قابل سفارش میشه

Reyhane

اسم دیگه کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند هست

30 اردیبهشت 1400

علی فروتن

نویسنده قصد دارد به طور غیرمستقیم خواننده را با فضایل امام علی(ع) آشنا کند.
داستان بر محور آشنایی تصادفی یک کشیش روسی با امام علی(ع) و جستجوی وی برای شناخت بیشتر این شخصیت شکل می گیرد.

رخدادهای ابتدایی داستان کشش لازم برای پیگیری وقایع بعدی را برای خواننده ایجاد می کند.

نویسنده (که خود مسلمان است) کوشیده است تصویری منصفانه از امام و شیوه های حکومت داری ایشان ارائه کند که این کوشش در مقاطعی، مثلاً در جایی که کشیش عنوان می کند که حکومت پس از پیامبر حق امام بوده است، مخدوش می شود.

معرفی امام و ویژگی های شخصی و روش های حکومت داری ایشان از دیدگاه نویسندگان غربی و غیرمسلمان تا حدودی زمینه آشنایی بدون یکسونگری را برای خواننده فراهم می کند.

ارائه اطلاعات جنبی درباره کشورهای مختلف و حوادث تاریخی مانند انقلاب فرانسه و انقلاب روسیه در قالب داستان و به شکل مستقیم از نقاط قوت این داستان است.

4 دی 1398

ثمین نقندریان

چرا این کتاب جایی پیدا نمیشه؟

15 مرداد 1398

سلام کتاب چاپ تمام هست و از طرف ناشر تجدید چاپ نشده است

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما