برهوت معنوی جهان: گنوسیسم و فلسفه آلمان بعد از جنگ
برهوت معنوی جهان: گنوسیسم و فلسفه آلمان بعد از جنگ
110,000
تومان
افزودن به سبد خرید

برهوت معنوی جهان: گنوسیسم و فلسفه آلمان بعد از جنگ

دسته بندی: فلسفه

ناشر: موسسه فرهنگی هنری پگاه روزگار نو

نویسنده: ویلم استایفهالس

ویراستار: مصطفی نخعی

سال نشر: 1401

تعداد صفحات: 244

فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

در طول قرن بیستم، نویسندگان، فیلسوفان، الهی‌دانان و مورخان آلمانی برای درک شرایط مدرن به گنوسیزم روی آوردند. در حالی که برخی این بدعت مسیحی باستانی را راهی برای بازاندیشی مدرنیته می‌دانستند، اکثر روشنفکران آلمانی بازگشت گنوسیزم را در فضای معاصر زیر سوال بردند.
در بدون سرمایه گذاری معنوی در جهان، ویلم استیفالز جایگاه معمایی جهان بینی گنوسی را در این گفتارها درباره مدرنیته بررسی می کند و تاریخ فکری جامعی از نقش گنوسیزم در اندیشه آلمان پس از جنگ ارائه می دهد.
استیفالز با قرار دادن فیلسوف آلمانی-یهودی ژاکوب تاوبس در پیوند مناظره، چگونگی برخورد چهره هایی مانند هانس بلومنبرگ، هانس جوناس، اریک ووگلین، اودو مارکوارد و گرشوم شولم را با گنوسیزم و اصول آن در مورد شرارت و خداشناسی دنبال می کند. برای پرداختن به مسائل بحران فرهنگی، نیهیلیسم و مشروعیت دنیای مدرن. او استدلال می کند که این نگرانی ها بر دشواری درگیری معنوی در جهانی است که خداوند از آن کناره گیری کرده است.
با خواندن گنوسیزم در پس زمینه بحث های آلمان پس از جنگ درباره سکولاریزاسیون، الهیات سیاسی و پساسکولاریسم، بدون سرمایه گذاری معنوی در جهان، نور جدیدی بر خطوط تاریخی فلسفه آلمان پس از جنگ می اندازد.
کتاب برهوت معنوی جهان: گنوسیسم و فلسفه آلمان بعد از جنگ، نوشته ویلم استایفهالس است و با ترجمه زانیار ابراهیمی در انتشارات پگاه روزگار نو منتشر شده است.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام